İlkbahar Gelince Uygulayabileceğiniz Harika Bir Günlük Plan

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında dilayim tarafından paylaşıldı.

  1. dilayim

    dilayim Bölüm Yöneticisi

    İlkbahar mevsimi yaklaşırken siz de benim gibi öğrencilerinize nasıl bir plan uygulayacağınız konusundaki merakınızı gidermek için aşağıda eklediğim etkinliklere göz atmadan geçmeyin.

    Serbest Zaman:

    Öğretmen “Günaydın!” diyerek öğrencileri selamlar.

    “Dün gece iyi uyudunuz, rahat ettiniz mi?” diye sorar. Daha sonra şu soruları sorar: “Sizce ağaçlar da uyur mu? Ne zaman uyur, ne zaman uyanırlar? Peki, hayvanlar uyur mu? Ne zaman uyanır?” Cevapları aldıktan sonra “Ağaçlar da kışın uyur. İlkbahar gelince uyanır. Bazı hayvanlar da kış uykusuna yatar. Kış süresince uyur. İlkbahar gelince uyanır. Bu hayvanlar ayı, yılan, kurbağadır” der. “İlkbaharda yeniden yeşillenip çiçek açan ağaçlar neler hissediyordur?” sorusu çocuklara sorulur. Görüş ve düşüncelerini anlatmaları sağlanır.

    Öğretmen “Ne güzel ilkbahar gelince her şey canlanıyor. Haydi, biz de canlanalım” der. Müzik eşliğinde dans edilir.

    Müzik- Sanat- Türkçe:

    “Leylekler” adlı şarkı söylenir.

    Leylekler

    Bacalara leylek kondu.

    Gagasını saydım ondu

    Oynayalım arkadaşlar

    Hadi balam leylek rondu.

    Şarkı leylek yürüyüşü yapılarak söylenir.


    “Yavru Leyleğin Macerası” adlı hikâye anlatılır.

    Çok uzaklara giden leyleklerin ülkelerine dönme zamanı gelmişti. Artık havalar ısınmıştı. Dünyaya yeni gelen yavru leylek de anne ve babası ile birlikte ülkelerine geri dönmüştü. Burası sıcak bir yerdi. Ancak yavru leylek yolda çok terlediği için hasta olmuştu. Birkaç gün yuvalarından hiç çıkamadı. Annesi babası hep ona yiyecek taşıdı. Birkaç gün sonra yavru leylek iyileşti.

    Yavru leylek iyileştiği ilk gün dışarı çıkmak istedi.

    “Biraz gezeyim. Nasıl olsa annem babam gelene kadar yuvamıza dönerim” diye düşündü. Yuvasından ayrılıp gezmeye başladı.

    “Her yer ne kadar güzel olmuş. Biz gelirken ağaçlar böyle çiçek açmamıştı. Etrafta bu kadar hayvan da yoktu.” dedi. Biraz gezince yorulmuş ve evine dönmek istedi. Fakat yolu bulamadı. Çünkü annesi babasıyla ülkelerine gelirlerken her taraf daha yeni yeşeriyordu. Şimdi yolları tanıyamamış. Aramış aramış fakat bulamamış. Onun bu telaşlı halini gören bir arı yardımcı olmak istemiş. Yavru leylek de derdini anlatmış. Balarısı ona yolu göstermiş. Beraber yavru leyleğin yuvasına gitmişler. (M. Şafak)

    Öğretmen “Yavru leylek ilkbaharda her tarafın ne kadar çabuk yeşillendiğini bir de neyi öğrenmiş çocuklar?” diyerek anne babadan izin almadan dışarıya çıkmanın ne gibi zararları olacağı ile ilgili çocukların görüş ve düşüncelerini anlatmalarına fırsat verir. Öğretmen öğrencilere dal şekline getirmek için A4 kâğıdı uzunlamasına kıvırarak (bükerek) uzun bir çubuk haline getirir. Öğrencilere “Bu kuru bir dal parçası olsa. Bu dal ilkbaharda nasıl olur? Siz bu dalı nasıl yeşertirdiniz?” diye sorar.

    Öğrenciler, verilen grafon kâğıtları ile özgün olarak çalışmalar yapmaları için teşvik edilir. Aşağıya eklediğim dal parçalarının süslenişi ile ilgili görselleri inceleyerek da sanat etkinliğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Dalları fon kartonuna yapıştırarak süsleme gerçekleştirebilirsiniz. Ya da saksıya birkaç dal parçasını yerleştirip dallarına mısır patlağı yerleştirip de ilkbahar ağacı yapabilme fırsatını değerlendirebilirsiniz.

    ihlas-koleji-marmara-anasinifi-kelebekler-ilkbahar-mart-2012-13.jpg image.jpg


    Fen Matematik:

    İlkbaharda bitkilerin dikilince nasıl kök verdiklerini gözlemlemek için suda kök salabilecek bir çiçeğin dalı suya konulur. Suda köklenmesi gözlemlenir.
     
  2. Orko

    Orko Bilgi Sihirbazı.

    Serbest zaman etkinliklerine çocukların katılım oranını artırmak için hoş bir yöntem..
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş