İftar ve Sahurda Nasıl Beslenmeliyiz?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında I$ık tarafından paylaşıldı.

  1. I$ık

    I$ık Gümüş Ufağı

    İftarda ve Sahurda Nasıl Beslenmeliyiz,
    sahur ve iftarda ne yenmeli,
    Ramazan ayında nasıl beslenmeliyiz

    Sahur Ve İftarda Nasıl Beslenmelidir?

    Medical Park Göztepe Hastane Kompleksi'nden Beslenme-Diyet Uzmanı Gizem Keservuran ve Beslenme-Diyet Uzmanı Hülya Çağatay, Ramazan'da sağlıklı beslenmek için kolaylıkla uygulanabilecek bilimsel tavsiyelerde bulundu. Ramazan'ın bilinen en eski detoks olduğunu vurgulayan Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Keservuran, Özenle hazırlanmış ramazan sofralarına oturduğumuzda yemeğe hangi yiyecekten başlayacağımıza karar veremeyiz. İftariyelikler, çorba, pide, ana yemek, tatlı
     
  2. i

    irem Yeni Üye

    Diyet ve Beslenme Uzmanı Hilal Acar, Ramazan'da sağlıklı oruç tutmak için "Meyve ve sebzeyi bol yiyin, iftarda suya yüklenmeyin, iftar sofrasında bulgur pilavını unutmayın, iftardan sonra yürüyüş yapın" tavsiyesinde bulundu.

    Ramazan'da iftar ve sahur öğünlerini bölerek 3-4 öğüne yaymanın sindirim sistemi düzeni açısından önemli olduğunu vurgulayan Özel Farabi Hastanesi Diyetisyeni Hilal Acar, "Yaklaşık 14 saatlik açlıktan sonra ağır yemeklerle bir anda yükleme yapmak midede yanma, gaz, bulantı, kabızlık gibi pek çok sağlık problemini de beraberinde getiriyor. Bu problemleri en aza indirmek için iftarımızı iftariyeliklerle ve yağdan fakir bir çorbayla açıp 30 dakika kadar mideyi dinlendirdikten sonra ana yemeğe geçmek fayda sağlar." dedi.

    [h=4]Sebze-Meyve yiyin[/h] Ramazan'da yapılan en büyük hatalardan birinin de sahur öğününü atlamak olduğunu söyleyen Diyet ve Beslenme Uzmanı Hilal Acar, "Sahur yapmadan oruç tutmak insanlarda yorgunluk, baş ağrısı, dikkat azalması, stres, metabolik hızda azalma, hipoglisemi problemlerini arttırmaktadır Gün boyu sürecek açlığa vücudumuzun dayanabilmesi için geceden yemek yerine sahura kalkmak çok daha sağlıklı olacaktır. Kan şekerimizin günün erken saatlerinde düşmesini engellemek için sahur öğünü mutlaka yapılmalıdır. Sahurda ağır yemekler yerine kahvaltı ya da zeytinyağlı sebze yemekleri tercih edilmelidir. Tokluğumuzun uzun sürmesi için sahurda çiğ sebzeler ve meyveler mutlaka sofralarda bulundurulmalıdır." diye konuştu.
    [h=4]İftardan sonra yürüyüş yapın[/h] Sağlıklı yaşamın temeli olan eksersizin Ramazan'da daha çok önem kazandığını ifade eden Acar, şu önerilerde bulundu: "Uzun süreli açlıklar sonunda yavaşlayan metabolizma hızımız ve tüketilen kalorisi yüksek hamur işi, yağlı et ürünleri ve tatlılar kilo almayı kolaylaştırır. Bu nedenle iftar sonrasında yapacağımız yürüyüşler hem sindirim problemlerini azaltır, hem de metabolizma hızını düzenleyerek kilo almayı engeller."
    [h=4]İftar ve sahur arası bol su için[/h] Ramazan'ın yaza gelmesi sebebiyle sıvı tüketiminin önemini arttırdığını belirten DiyetUzmanı Hilal Acar, "Yetişkin bir insanın günde en az 1,5-2 litre su içmesi gerekir. Gün içinde su kaybının önlenmesi için özellikle sahurda sıvı alımına önem verilmeli. İftar sofrasında yemekle beraber su tüketimini biraz daha kısıtlayarak iftarla sahur arası 10-12 su bardağı su içmek doğru olacaktır. Çay, kahve, kola gibi kafeinli ve asitli içecekler, vücuttaki suyu tüketirler. Bu nedenle Ramazan'da su dengesini koruyabilmek için bu tür içeceklerin tüketimine dikkat edilmesi gerekir." diye konuştu.
    [h=4]Bulgur pilavını unutmayın[/h] Ramazan'da sebze-meyve grubu ihmal edilip, et ürünleri, hamur işleri, tatlılar, pilav-makarna gibi yiyeceklerin daha çok tüketildiğini söyleyen Hilal Acar, şöyle devam etti: "Ramazanda vitamin ve mineral ihtiyacımızı karşılamak ve kabızlık problemini önlemek için günlük 2 porsiyon sebze yemeği, 3-4 porsiyon meyve tüketmeliyiz. Ayrıca, doygunluk için kepeği ayrılmamış tahıl ürünleri kullanılmalıdır. Pirinç pilavı, makarna yerine bulgur pilavı gibi posası yüksek besinler tercih edilmelidir. Daha hafif ve sağlıklı olması için yemekler, kızartma ve kavurma yerine; haşlama, ızgara, buğulama veya fırında pişirme yöntemleri ile hazırlanmalıdır. Tatlı ihtiyacı için şerbetli tatlılar yerine kalori değeri düşük ancak besin değeri yüksek sütlü ve meyve tatlıları tüketilmelidir."
    Kaynak:milligazete.com
     
  3. a

    avrupali Yeni Üye

    Sebze, meyve, pilav v.b gibi seyler tavsiye ediliyor. Sagligimiza dair aciklamalarda var, bilinmesi gereken seyler elbet ,
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş