İdeal İftar Sofrası

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Ramazan'da beslenme hususuna gereken özeni gösteren çok az kişi bulunmaktadır. Kilolu kişiler Ramazan'ın getirdiği uzun süreli açlık ile zaman zaman fazlası ile kilolarının üzerine kilo ekleyebilmektedirler. Kilosuna dikkat edenler titiz davrandıkları sürece kilo almadan ideal ölçülerine aynı şekilde devam ederek Ramazan'ı en iyi şekilde tamamlayabilmekteler.

    Bugün sizlerle paylaşacağım yazıda Ramazan boyunca sofranızda neler bulundurabileceğiniz ile ilgili bilgileri paylaşacağım.

    İşte ideal iftar sofrası:

    *Kan şekerini hızlı yükseltecek yiyecekler soframızda asla bulunmamalıdır. Uzun süre sindirilip, tokluk hissi verecek yiyecek tercihleri en sağlıklı tercihleriniz olmalıdır. Posa bakımından zengin besinler, kepekli ekmek, baklagiller, sebze ve meyve mutlaka tüketilmelidir.

    *Ramazan ayı'nda enerjik hissetmek için hurma, ceviz, badem, fındık gibi tüketimlerde bulunmaya özen göstermelisiniz.

    *Şeker, beyaz un, unlu gıdalar, aşırı yağlı gıdalar, kızartmalar, ağır yağlı yemekler, kafein içeriği yüksek içeceklerden kaçınılmalıdır.

    *Mide hastası iseniz - midenizde yanma, ekşime durumları varsa - fırın, ızgara, buharda pişirme yöntemlerinden faydalanmalısınız. Salçalı, tuzlu ve salamura besin tüketimlerinden uzak durmalısınız.
    1.jpg
    *İdeal öğün sayınızı planlarken saat aralıklarını iyi bir şekilde ayarlamalısınız. İftar sofranızda küçük porsiyonlarla besin tüketiminde bulunmalısınız. Çorba içtikten sonra bir süre ara verebilirsiniz. Ara vermeyecekseniz salata ile tüketime devam edebilirsiniz. Bir süre ara verdikten sonra ana yemek tüketebilir; ardından 1,5- 2 saat aradan sonra meyve tüketebilirsiniz. İftarda yoğurt tüketmediyseniz seçeneğiniz meyveli yoğurt olabilir. Aynı zamanda tatlı tüketiminizi haftada bir ya da iki kere sütlü tatlı tercihi ile gerçekleştirebilirsiniz.

    *Sahur menünüzde kana geçiş hızı yavaş, protein içeriği yüksek ve tok tutuculuk oranı yüksek olan besin tüketimi tercihinde bulunabilirsiniz.

    *Kimileri sahurda uykusundan fedakarlık etmek istemez. Bu durumda kepekli tost, biraz domates salatalık söğüş, 5 adet tuzsuz zeytin ya da 10-15 adet fındık tüketebilirsiniz.

    *Orucunuzu 1 bardak su ile açmanız en doğrusudur. Ardından çorba ile devam edebilirsiniz.

    *İftar sahur arasında en az 2 ara öğün yerleştirmelisiniz. Süt ya da yoğurt, 10 adet fındık ya da badem, kepekli ekmek ya da grissini, sütlü tatlılar ya da meyveli tatlılar ara öğün tercihleriniz olmalıdır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş