Hastaların Hakları Nelerdir?

Konu, 'Diğer Sağlık Alanları' kısmında nimet tarafından paylaşıldı.

  1. n

    nimet Yeni Üye

    Yeni düzenlemeye göre Hasta hakları nelerdir?
    Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi ve Bakım
    Hasta Haklarının Korunması
    Mahremiyete Saygı Gösterilmesi

    Sağlık hizmeti almak için bir sağlık kuruluşuna başvuran herkesin bilmesi gereken hasta hakları hakkında detaylı bilgiler:

    1. Hizmetten genel olarak faydalanma:Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

    2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma:
    Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

    3. Bilgilendirme:
    Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,

    4. Kuruluşu seçme ve değiştirme:
    Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

    5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme:
    Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye,

    6. Bilgi İsteme:
    Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,

    7. Mahremiyet:
    Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü saglık hizmetini almaya,

    8. Rıza ve İzin:
    Tibbi müdahalelerde rızanın alınmasıına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,

    9. Reddetme ve durdurma:
    Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasini istemeye,

    10. Güvenlik:
    Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

    11. Saygınlık görme:
    Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, sefkatli sağlık hizmeti almaya,

    12. Rahatlık:
    Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatıiz edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,

    13. Ziyaret:
    Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,

    14. Refakatçi bulundurma:
    Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçı bulundurmayı istemeye,

    15. Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
    Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakıinı kullanmaya,

    16. Sürekli hizmet:
    Gerektiği sürece. sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR.
     
  2. Nehir

    Nehir Bölüm Yöneticisi

    Yeni düzenlemelerle hastane hasta ve hasta yakınlarının hakları çok gelişti. Çok memmuniyet verici.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş