Hangi Spor Kaç Kalori Yakar?

Konu, 'Spor' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    Yaz ayları yaklaştıkça spor yaparak zayıflamak ihtiyacını hissederiz. Hangi çeşit sporların kalorilerimizden kurtulmamızı sağladığını bilmek şüphesiz bizim için faydalı olmaktadır.

    Ama, bu aktivitelere başlamadan önce doktorunuza danışmanız gerekmektedir. Spordan önce ısınmayı ve gevşemeyi unutmamalısınız.

    *İşte size yağlarınızdan kurtulmak için yapabileceğiniz 11 aktivite şunlardır:

    Koşu: 30 dakikalık bir koşu 450 kalori harcamanızı sağlamaktadır. Koşmak aynı zamanda kalp ve solunumla ilgili antrenman yapabilme fırsatını sizlere sunmaktadır. İyice ısınmalı, uygun ayakkabıları giymeli ve sakatlanmamak için uygun bir tempoda koşmalısınız.


    Kaya tırmanışı: Kaya tırmanışında bir kayadan diğerine ulaşmak için fazla enerji harcamaktasınız. Kalbiniz için bunu çok sık tekrarlamamalısınız; kaya tırmanışı her yarım saat için yaklaşık 371 kalori yakmanıza yardımcı olmaktadır.

    Yüzme: Yüzmek, mükemmel bir vücut antrenmanı yapmanızı sağlamaktadır ve uyguladığınız yüzme şekline bağlı olarak yarım saatte 360 kalori yakmanızı sağlıyor. En iyi yüzme antrenmanı mesafe idmanı olarak bilinmektedir.

    Bisiklet sürmek: Bisiklet kullanmak mükemmel bir egzersizdir. Hızınıza bağlı olarak yarım saatte yaklaşık 300 ya da 400 kalori yakarsınız.
    Bisiklete binme ayrıca iyi bir kardiyo (kalple ilgili) idmanı sağlayıcı rol oynamaktadır.


    Boks: Ringde ayakta kalmak için yeterince hareket etmeniz durumunda her 30 dakikada 325 kalori kaybedersiniz.
    Bu sporu yaptığınız sürece kalp ve solunumla ilgili sağlığınız ve kas dayanıklılığınız yükselecektir.

    Raket topu: Çalkalayarak yarım saatte yaklaşık 300 kalori yakabilirsiniz. Raket topu size fantastik bir kalp ve solunum idmanı sunmaktadır.
    Vücudunuzun alt bölümünü güçlendirmekte ve sağlamlığınızı artırıcı rol oynamaktadır. Ayak bileğinizi burkmamak için öncelikle ısınmanız gerekmektedir.

    Basketbol: Basketbol oynarken durmaksızın hareket etmek yarım saatte 288 kalori harcarsınız.
    Basketbol, esnekliği, dayanıklılığı ve kalp- solunum sağlığını geliştirmektedir. Yalnız bu sporu yapmadan önce ani burkulmalara ve dönüşlere karşı ısınmalısınız.

    Kürek sporu: Yarım saatte 280 kalori yakabileceğiniz kürek sporu, ekstra enerji atmanıza yardımcı olmaktadır.
    Kürek çekmek aynı zamanda dayanıklılığınızı, gücünüzü artırmakta ve omuzlarınızdaki, uyluğunuzdaki ve pazılarınızdaki kasları güçlendirici rol oynamaktadır.

    Tenis: Tenis oynayarak, kalp ve solunum ile ilgili sağlığınızı desteklemektedir. Bu spor sayesinde yarım saatlik bir sürede yaklaşık 250-300 kalori yakabilirsiniz. Ayak bileğinizi sakatlamamak için uygun spor ayakkabısı seçmelisiniz.

    Kros kayağı: Kar yağarken dışarıda olmak zaten metabolizmanızı hızlandırıcı rol oynamaktadır.
    Bu spor ile karla ne kadar yakın olursanız yarım saatte yaklaşık 270 kalori yakabilirsiniz. Değişik zeminler ise iyi bir mesafe idmanı sağlayacaktır.

    Buz pateni: Buz pateni yapmak, eklemlerinizi zorlamadan koşmanın tüm faydalarını size sunmaktadır.
    Buz üzerinde günde yarım saat paten yaparak, 252 kalori tüketebilirsiniz. Paten, uyluğunuz, kalçanız, diz arkasındaki kirişiniz için mükemmel bir egzersiz sunucu rol oynamaktadır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş