Hangi mevsim hangi sebze ve meyveler yenmeli

Konu, 'Yemekler' kısmında Nehir tarafından paylaşıldı.

  1. Nehir

    Nehir Bölüm Yöneticisi

    [​IMG]

    Günümüzde tarım ve teknolojide yaşanan gelişmeler sayesinde hemen her mevsimde bütün sebze ve meyvelere ulaşma imkanımız var. Ancak bu sağlıklı bir beslenme şekli mi?

    Yüzlerce yıl önce İbn-i Sina: sebze ve meyveyi mevsiminde yiyin, şeklinde bir öneride bulunmuş. Bunun önemi, ürünlerin doğallığının değeri günümüzde yeni - yeniden keşfedilir.
    Peki… sebzelerin doğal olarak yetiştiği aylar hangisi ve hangi mevsimde ne yemeliyiz?
    SEBZELER
    BAMYA: Haziran - Temmuz - Ağustos
    BARBUNYA: Nisan - Mayıs - Haziran
    BEYAZ LAHANA: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat
    BEZELYE: Nisan Mayıs - Haziran
    BROKOLİ: Ocak - Şubat - Mart
    CARLİSTON BİBER ve DOLMALIK BİBER: Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül
    DEREOTU: yılın her mevsimi
    DOMATES: Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül - ekim - Kasım
    HAVUC: Eylül - Ekim - Kasım - Aralık - Ocak - Şubat - Mart
    İÇ BAKLA: Nisan - Mayıs - Haziran
    ISPANAK: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat - Mart
    KARNABAHAR: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat - Mart
    KEREVİZ: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat
    KIRMIZI LAHANA: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat
    KIRMIZI SALÇALIK BİBER: Ağustos - Eylül - Ekim
    KURU SOGAN: Yılın her mevsimi
    MADIMAK: Mayıs
    MANTAR: Eylül - Ekim
    MAYDANOZ: yılın her mevsimi
    MARUL: Nisan - Mayıs - Haziran
    PATATES: yılın her mevsimi
    PATLICAN: Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül - Ekim - Kasım
    PIRASA: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat - Mart
    SALATALIK: Mayıs - Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül - Ekim
    SEMİZOTU: Nisan - Mayıs - Haziran
    SİVRİ BİBER: Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül - Ekim
    TAZE FASULYE: Mayıs - Haziran - Temmuz - Ağustos - Eylül
    TAZE YEŞİL KABAK: Kasım - Aralık - Ocak - Şubat - Mart
    TURP: Ocak - Şubat - Mart
    MEYVELER: Ağaçta büyüyen meyveler için yukarıdaki durum söz konusu değil ama bunların da depolanma suresi boyunca kullanılan ilaçların zararını en aza indirmek için yıkama işleminde titiz davranmak gerektiği belirtiliyor. Çilek üretimi farklı olduğu için belirtmek gerekir:
    ÇİLEK: Mayıs - Haziran
    Aylara Göre Beslenme Şekli

    OCAK: Sebze ve et suyu ile hazırlanmış çorbaları sofranızdan eksik etmeyin. Hareketsiz gecen soğuk kış günlerinde çorbalar bağırsak sistemini düzenler. Soğuk havalarda vücuda direnç veren balık ve baklagiller de en çok tüketilmesi gereken besinlerden.
    ŞUBAT: Kansere karşı etkili lahanagilleri (lahana, Brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli) sık sık yiyin. Bol betakaroten içeren havuç ile salata, zeytinyağlı yemek veya havuç suyu hazırlayın.
    MART: Mart, yaza hazırlık ayıdır. Hafif beslenmeye ve diyet yapmaya başlamanın tam zamanıdır. Mart, ayni zamanda ilkbahara geçiş ayıdır. Bu nedenle hafif bir o kadar da direnç verici besinleri tüketmeye özen göstermek gerekir. Balık, ızgara et, sebze ve meyveler bol tüketilmeli.
    NİSAN: Kuzu etinin en taze ve lezzetli zamanı. Bu aylarda et olarak kuzu etini tercih edin. Sutlu hafif tatlılar pişirin. Sabah kahvaltısında ve geceleri yatmadan önce bir bardak sut için. Hafif ama sağlıklı beslenerek ve açık havada düzenli yürüyüşler yaparak fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.
    MAYIS: Çilek kısa omurlu bir meyve. içeriğindeki zengin vitamin (özellikle C vitamini) ve mineraller sayesinde ani enerji verip, geçiş mevsiminde ortaya çıkan yorgunluk belirtilerini giderir.
    HAZİRAN: Kısa omurlu dut ve kirazı bu ayda bol bol tüketin. Her ikisi de zengin vitamin ve mineral kaynağı.
    TEMMUZ: Semizotu, balıktan sonra en çok omega - 3 içeren sebze. Vücut tarafından üretilmeyen bir yağ asidi olan Omega - 3, kalp hastalıklarına, zihinsel karışıklığa ve bunamaya karsı etkili.
    AĞUSTOS: Yaz meyve ve sebzelerinin en olgun zamanı. Meyveleri bol yiyin. Bunun yanı sıra balık, zeytinyağlı sebze, hafif soslu makarnaları günlük öğünlerinize paylaştırın.
    EYLÜL: Eylül, kışa hazırlık ayıdır. Vücudu soğuk mevsime hazırlamak gerekir. Bol balık, sebze, meyve ve makarna gibi enerji verici karbonhidratlar ağırlıklı beslenin. Mürdüm erik ve fındığı hergün belli bir miktar tüketmeye özen gösterin.
    EKİM: Ekim ayı omega - 3 içerikli cevizin tam zamanı. Cevizi bu aylarda bol bol tüketin. Ayrıca mantarlı nefis yemekler pişirebilirsiniz. Mantar, balık, et ve sebzelere çok yakışır. Mantarı ızgarada üzerine peynir serperek pişirip kahvaltıda da yiyebilirsiniz.
    KASIM: Kasım ayında balkabağından bol bol yararlanın. Çorbası, tatlısı ve pastası ile nefis lezzetler hazırlayabilirsiniz . Balkabağını ayrıca etli sebze yemeklerine de ilave edebilirsiniz. içerdiği bol betakaroten sayesinde kansere karşı etkili bir sebze.
    ARALIK: Soğuk algınlığı hastalıklarına yakalanmamak için sağlıklı beslenin. Portakal veya greyfurt suyu için. Ispanak, baklagil, et, yoğurt, muz,elma ve kuruyemişleri bol tüketin.
    [​IMG]
     

    Ekli Dosyalar:

  2. g

    gareksi Yeni Üye

    Hangi yöremize ait bu yemek tarifi
     
  3. S

    Sonbahar Yeni Üye

    Çok lezzetli bir tarif hazırlamışsınız elinize sağlık
     
  4. x

    xx.buket Yeni Üye

    Bu güzel tarifi not defterime ekledim
     
  5. d

    dantel Yeni Üye

    Ev hanımları için kolaylık sağlayan bir tarif.
     
  6. k

    k.filiz Yeni Üye

    Çok lezzetli bir tarif hazırlamışsınız elinize sağlık
     
  7. s

    sheryy Yeni Üye

    Ben bu aylarda genellikle kavun yiyorum kış kavunu iyi oluyor. Kabak tatlısını tavsiye ederim.
     
  8. R

    Ruhsar Yeni Üye

    Meyve olsun sebze olsun hepsini mevsiminde yemekte fayda var mevsiminde yenmeyen meyve ve sebzeler vücuda zarar verir
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş