Güne Drama İle Başlayalım

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman, Müzik, Alan Gezileri:


    Selâmlaşma ile güne başlanır. Sınıftaki köşeler beraberce gezilir.

    Öğretmen köşelerin gezilmesi sırasında köşenin adını söyleyerek “Hey … köşesindeki oyuncaklar! Benim öğrencilerimden bir istediğiniz var mı?“ sorusunu yöneltir.

    Köşelerdeki oyuncaklardan (blok veya kitap) birini alarak çocuklarla konuşturur.

    “Evet, lütfen bizi birbirinize atmayın. Oynarken bir yerlerimizi kopartmayın. Bizimle işiniz bittiğinde tekrar yerimize bırakın.” diye oyuncakları konuşturarak köşelerde oynama kurallarını çocuklara hatırlatır.

    Müzik etkinliğini gerçekleştirmek üzere çocuklar bir araya toparlanır.

    “Sabah okula hazırlanma“ konulu dramayı yapmak için çocuklar sınıfta uygun bir yere yönlendirilir.

    Çocuklar uyur şekilde uzandıklarında öğretmen “Şimdi akşam olduğu için uyku vakti geldi. Ben hepinizin annesiyim. Hep beraber yatıyorsunuz. Ve uyuyorsunuz. Şimdi sabah oldu ben sizin odanıza geliyorum. Bir şarkı söyleyerek sizi uyandırıyorum.” diyerek şarkıyı söyler. Bu arada da çocukları ellerinden tutarak tek tek kaldırır. Pijama çıkarma, yatağı toplama, üzerini giyinme, kahvaltı yapma, servise öykünmeleri yapılır.”

    Kalk artık sabah oldu,

    Her yan ışıkla doldu,

    Uykunun da tadı kaçtı,

    Okul vakti yaklaştı.

    Sütçü köşeyi döndü,

    Bütün lambalar söndü,

    Karanlıklar uzaklaştı,

    Okul vakti yaklaştı.

    Şarkısını söyleyerek çocukları ellerinden tutarak tek tek kaldırır.

    Pijama çıkarma, yatağı toplama, üzerini giyinme, kahvaltı yapma dramaları yapılarak servise binerek anneye el sallama öykünmeleri ile drama bitirilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş