Güne Daha Enerjik Başlamak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Konu, 'Pratik Bilgiler' kısmında Yalnız Kalpler tarafından paylaşıldı.

  1. Y

    Yalnız Kalpler Misafir

    Herkes güne başlarken enerji dolu başlamak ister. Bu enerjinizi gün boyu kaybetmemek isteyeceğiniz konusundan eminim. O halde size vereceğim önerileri uygulamaya başlamaya ne dersiniz?

    *Yatağınızı yapın: Yatak odanızda sıcak bir ortam oluşturmak için sabah ilk iş olarak yatağınızın yaparsanız, günün geri kalanında endişelenecek daha az şeyiniz kalır.

    *Elektronik eşyalarınızı kapatın: Elektronik eşyalar kimi zaman bizi yorar; bu nedenle büyük küçük tüm elektronik eşyalarınızı kapatarak kısa bir mola verin. Elektronik eşyalar ve bilgisayar ekranlarının bütün gün açık olması hareketsizliğe neden olacağı için sizin enerjinizi düşürecektir. Buna müsaade etmeyin.

    *Önceliklerinizi belirleyin: Her şeyi aynı anda yapamayacağınızı kabul ederek gün içinde yapmanız gerekenler arasında öncelikli olanları belirleyebilirsiniz. Böylelikle parça parça stresten uzaklaşır ve hafiflediğinizi hissedersiniz.

    *Meditasyon yapın: Bir sandalyede ya da yerde rahat bir pozisyon alarak nefes alıp vermeye başlayın. Bunu birkaç dakika bilinçli bir şekilde tekrarlayın. Kafanızın içinde düşünceler bu şekilde ortadan kalkmaya başlayacaktır. Günde birkaç dakikalık meditasyon siz stresten uzaklaştırarak sakinleşmenize yardımcı olacaktır.

    *Sadece şükrettiklerinizi yazın: Büyük ya da küçük ayırmadan sevdiğiniz ve şükrettiğiniz şeyleri gün içinde birkaç dakikanızı ayırarak yazın. Sizin için güzel ve önemli olan ne varsa yazarak gününüzü enerjik geçirebilme fırsatı edinebilirsiniz. Gündelik hayatın süregelen işleri arasında bulunan aile, arkadaş, hava ve trafik sıkıntıları arasında sıkışıp kalmak sizi negatif düşüncelere sürükler. Hayatınızdaki güzel şeyleri not edin ve negatif düşüncelerden pozitif düşüncelere geçmek için emek harcayın.

    *Müzikle temponuzu arttırın: Müzik kan basıncını dengeleyerek stresi azaltmakta ve ruh halinizi düzeltmektedir. Doğru seçilen müzik davranış değiştirmenize yardımcı olmaktadır. MP3 alıp, kendinize uygun bir müzik arşivi hazırlayarak gülümsemeye başlayabilirsiniz (bu durum dışarıda çalışanlar için geçerlidir).

    *Esneyin: Basit birkaç hareket ile esnemeye hazır mısınız? Kollarınızı havaya gerin. Birkaç kez kaldırıp indirerek ardından omuzlarınızı döndürün. Duvara dayanarak bacaklarınızı gerin. Abartıya gerek duymadan nazikçe bu hareketi yapmaya gayret edin. Esneme hareketleri kan dolaşımını hızlandırmakta ve bunun doğal bir sonucu olarak vücudunuzun esnekliğini arttırmaktadır. Kasılan kaslarınız stresinizi de yumuşatmaktadır.

    *Limon koklayın: Limon kokusunun stresi yenme konusunda ispatlandığını biliyor muydunuz? Koku alma duygusunun büyüleyici özelliğinden faydalanarak öfke ve stresinizi kontrol altına alabilirsiniz.

    *Masanızı temizleyin: Çay bardakları, kahve kupaları, etrafa saçılmış kağıt parçaları konsantrasyonunuzu dağıtıcı etmenler olarak bilinmektedir. Çevrenizin derli toplu olması, organize olmanızı sağlayarak işlerinizi başarıyla sonuçlandırmanıza yardımcı olmaktadır.

    *Bir şeyler atıştırın: Sabahları dışarı çıkmadan önce, yanınıza sağlıklı atıştırmalıklar alın. Meyve, fındık, ceviz veya yoğurt… Böylece öğleden sonraki açlık krizine karşı önlem alma fırsatını yakalamış olursunuz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş