Gripten Korunmak İçin Nasıl Beslenmeliyiz?

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında Orko tarafından paylaşıldı.

  1. Orko

    Orko Bilgi Sihirbazı.

    Geçiş dönemleri oldukça önemlidir. Özellikle sıcak havadan soğuk havalara geçişler bizleri çok etkiler o yüzden daha dikkatli davranıp yediğimize içtiğimize dikkat ederek vücudumuzun bağışıklığını güçlendirerek gripten biraz olsun korunmamız mümkün. İşte tüketmemiz gereken besinler:

    Bal
    Bal, enerji vermesinin dışında özellikle karasal iklim olan bölgelerde soğuk algınlığına karşı, ağız, boğaz ve bronşlardaki rahatsızlıklarda ve enfeksiyonlarında doğal bir ilaçtır. Bal ve zencefil karışımı olunca bu tedavi inanın daha etkili oluyor.

    bal.jpg

    Sarımsak
    Sarımsağın doğal antibiyotik olduğunu bilmeyenimiz yoktur.Sarımsak ayrıca bol miktarda saponin, fosfor, potasyum, kükürt, çinko, orta miktarda selenyum, A ve C vitaminleri ile az miktarda da kalsiyum, magnezyum, sodyum, demir, manganez ve B kompleks vitaminlerini içinde barındırır. Sarımsak aynı zamanda kansere karşıda bir kalkandır.

    sarımsak.jpg
    Maydanoz
    Maydanozun göze sağladığı faydayı bilmeyenimiz yoktur. Kılcal damar sistemi, adrenal bezin ve tiroid bezinin fonksiyonları üzerinde de oldukça etkilidir. Yaprakları A, C, K vitamini, demir, potasyum, kükürt, kalsiyum ve magnezyum yönünden oldukça zengindir.
    maydonoz.jpg

    Kayısı
    Kayısı, mineral maddelerden potasyum ve vitaminler bakımından oldukça zengindir. A vitaminin öncül maddesi olan ß-karoten vücudu ve organları saran epitel doku, göz sağlığı, kemik, diş gelişmesi ve endokrin bezlerinin çalışması için gereklidir. Enfeksiyonlara karşı vücut direncinin artmasında oldukça faydalıdır.

    kayısı.jpg
    Kivi
    Dünyanın her yanında oldukça fazla tüketilen kivi besin yönünden oldukça zengindir. Kivinin 100 gramında ortalama 100-400 mg C vitamini bulunuyor. Ayrıca yüksek potasyum miktarı ve düşük sodyum ile magnezyum içeriği bakımından en zengin meyvedir.

    kivi.jpg

    C vitamini
    Yaz Kış ayrımı yapmadan tüketilmesi gerekir. C vitaminini içinde barındıran besinler et, süt, sebze, meyve ve tahıllardan oluşan besin grupları dengeli bir biçimde tüketilmelidir. Taze sebze ve meyveler, soğuk havalarda da hasta olmak istemeyenler için gereklidir. C vitamininin en önemli özelliği vücuttan zararlı maddeleri atar ve savunma sistemini güçlendirir. Yeşil biber, maydanoz, tere, roka, karnabahar, ıspanak, portakal, limon, mandalina, kuşburnu gibi besinler bol miktarda C vitamini bulundurur.

    vitamin c.jpg

    A vitamini
    Yumurta, süt, balık, ıspanak, portakal, havuç, yeşil biber, kayısı gibi sarı, turuncu ve yeşil sebze ve meyvelerde bulunan A vitamini güçlü bir antioksidandır. Bu besinlerin belirli ölçülerde tüketilmesi, hastalıklardan korunma konusunda fayda sağlayacaktır.

    vitamin a.jpg

    Omega ve E vitamini
    E vitaminin en önemli görevlerinden biri antioksidan özelliğidir. Omega ve E Vitamini içeren besinler; fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, sıvı yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, tahin gibi besinler. Ayrıca balık, balık yağı, fındık ve cevizde bulunan omega-3 yağ asitleri güçlü bir antioksidan ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde önemli rol oynamaktadır.

    vitamin e.jpg

    Prebiyotikler

    yoğurt.jpg
    En önemli probiyotik kaynağı yoğurttur. Probiyotik vitaminlerin emilimini artırarak hastalıklara karşı koruyucu bir etki sağlamaktadır.
     
  2. Netice

    Netice Yeni Üye

    Ben aşı olmayı tercih ettim:)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş