Gebelikte Hangi Sebze ve Meyve Tüketimlerinde Bulunulmalıdır?

Konu, 'Gebelik' kısmında dilayim tarafından paylaşıldı.

  1. dilayim

    dilayim Bölüm Yöneticisi

    Gebelik döneminde lif bakımından zengin sebze ve meyve tüketimi tercihinde bulunmalısınız. Yemek aralarında kavun ya da çilek gibi aperatif yiyecek tercihlerinde bulunabilirsiniz.

    *C vitamini içeren besinler kemik ve diş gelişiminiz üzerinde faydalıdır.

    *Folik asit bakımından zengin besin tüketimleriniz ile bebeğinizin sinir sistemi üzerinde olumlu etkiler elde edebilirsiniz.

    *Lif bakımından zengin besinlerle beslenmeniz sonucunda bağırsak hareketleriniz düzene girer. Böylece kabızlık ve hemoroid gibi sağlık sorunu oluşumlarının önüne geçmiş olacaksınız.

    *Potasyum bakımından zengin besin tüketimleri ile kan basıncınızı dengeleyebilirsiniz.

    *Her gün 2 ya da 3 kase kadar meyve ve sebze tüketimi tercihinde bulunmalısınız.Sebze ve meyve tüketiminizin yanı sıra haftada 2 ya da 3 kere baklagil tüketimi tercihinde bulunmalısınız.

    *Kayısı, yaban mersini, üzüm, mango, armut, hurma, böğürtlen, kavun, kiraz, greyfurt, ahududu, karpuz ya da mandalina gibi meyve tüketimi tercihinde bulunmalısınız.

    *Kuşkonmaz, avokado, marul, kıvırcık lahana, brokoli, pancar, ıspanak,maydanoz, kabak, tatlı patates, balkabağı ya da domates gibi sebzelerde tercih etmeniz gereken sebzeler arasında yer almaktadır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş