Eylül Ayı Okula Uyum Etkinlik Örnekleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Gün Işığı tarafından paylaşıldı.

  1. Gün Işığı

    Gün Işığı Moderatör

    Anasınıfında ilk ay ( Eylül Ayı ) genel anlamda okula ilk defa gelen anasınıfı öğrencileri tarafından oldukça zorlanılan bir ay olmaktadır. Okulun kurallarını öğrenme, öğretmene, sınıfa ve arkadaşlara alışma aşamalarında bu dönemi olumlu geçiren her öğrenci ilerleyen zaman dilimlerinde daha başarılı olabilmektedirler. Sizler için bugünde bazı etkinlik örneklerini paylaşarak sizlerin Eylül Ayı'nı daha iyi geçirebilmenize yardımcı olmaya çalışacağım. Şimdiden güle güle kullanmanız dileklerimle....

    • Öğretmen, yere minderleri çember oluşturacak biçimde dizer.
    • Okula gelen Veliler ve çocuklar karşılanır. Anneler çocukları ile minderlere otururlar.
    • Erken yatıp yatmadıkları; ceviz, bal yiyip yemedikleri, ayakkabılarını kendilerinin giyip giymedikleri konusunda kısa bir sohbet yapılır ve öğütlere uydukları için tebrik edilirler.

    • “ Tanışma Topu ” oyunu oynanacağı söylenir. Öğretmen, çevresine bakarak top arar. Ama
    bulamaz. (Sınıftaki toplar saklanmalıdır.) Topu gören olup olmadığını sorar. “Madem topumuz yok, biz de bugün, gazeteden top yapalım.” der. Gazeteden top olup olmayacağı sorulur. Çocuklara top yapma fırsatı verilir. Makas isteyen olursa, makas kullanmadan nasıl yapılabileceği sorulur. Belirli bir süre beyin fırtınası yapılır. Doğruyu bulup, gazeteyi buruşturmayı düşündüklerinde alkışlanır. Öğretmen, velilerin de katılımları ile kağıttan yapılan topu önce kendi ismini söyleyerek bir anneye atar. Anne ismini söyleyip bir çocuğa atar. Yani kağıttan topu tutan, isim ve soyadını söyler.

    • Oyunun 2. bölümünde farklı jest, mimik ve hareketlerle kendini tanıtır.
    • Okula geldikleri için hissettikleri duygularını söylerler.

    • Veliler ile çok kısa bir toplantı yapılır. Çocukların tespit edilen eksik kayıt belgelerini
    tamamlamaları istenir.
    • Çocukların şahsî eşyalarında bulunması gereken özellikler anlatılır.
    Temizlik malzemelerini ne zaman getirmeleri gerektiği ve kaliteli malzemenin, kalitesiz malzemeye göre daha ucuz olduğu, ucuz ürünleri daha fazla kullanmak durumunda kalındığı, bazı sabunların çocukların ellerinde yaraya neden olduğu belirtilerek listede istenen temizlik malzemelerini eylülde getirmeleri istenir.

    • Öğretmen önceden keserek hazırladığı 20 daireyi eline alır. 1 tanesini çocuklara göstererek:
    —Bu top olabilir mi? Peki, sizce bu nedir? Bu daire ile neler yapabilirsiniz? Daire ne renk? diye sorar, çocuklar yanıt verirler. (Öğretmen kimlerin özgün düşünebildiğini, renk bilgisi olduğunu gözlemlemeye çalışır.)
    —Bugün bu dairelerle bakalım ne yapacağım? Bunu size söylemeyeceğim. Eminim siz ne olduğunu bileceksiniz, dedikten sonra sayarak elindeki daireleri velilerden ve çocuklardan oluşan çemberin ortasına yan yana koyar. Çocuklar da sayma işlemine eşlik ederler. (Öğretmen kimlerin 20’ye kadar sayı sayabildiğini gözlemlemeye çalışır.)
    —Elimdeki daireler bittiğine göre, acaba ben ne yaptım? sorusunu sorar. Öğretmen çocukların kolay bilmeleri için beslendiği zaman koza örüp uyuyacağını, sonra renk renk kanatları olan bir kelebeğe dönüşeceğini söyler. Cevaplar alınır. Bu tırtılın büyüyebilmesi için beslenmesi gerekli. Sizce tırtıl ne yiyerek beslenip büyüyecek? sorusu sorulur.
    —Elimde tutuğum yaprakları sizin için hazırladım. Bu yaprakları iyi saklayın. Yarın tırtılımız çok aç olacak. Siz okula gelirken bu yaprakları unutmayın ki, onu besleyip büyümesine yardım edelim, der.
    —Yarın sizlerle resim yapmak, oyun oynamak istiyorum. Anneler sınıftayken hareket edemiyoruz. Yarın anneleriniz içeri girmesinler. Biz de oyunumuzu oynayıp resim yapabilelim. Zamanımız dolduğunda sizi almaya gelecekler. Siz de evlerinize gideceksiniz. Benim de evim var, ben de evime gideceğim. Hiçbirimiz okulda kalmıyoruz. Şimdi yanıma sıra ile gelin, yapraklarınızı vereyim, sizi öpeyim, evinize göndereyim, diyerek gün bitirilir.


    AİLE KATILIMI Veliler çocukları ile birlikte sınıf ortamındaki etkinliğe katılacaklar.

    DEĞERLENDİRME

    Öğrenci açısından:
    Ağlayan çocuklar kimlerdi?

    Ağlamadan sınıfa uyum sağlayanlar kimlerdi?


    Yapılan etkinliklere uyumlu bir şekilde katılanlar kimlerdi?



    Çocuklar ilk gün stresini kolay yenebildiler, eğitim ortamına güven duyabildiler mi?

    Öğretmen açısından:

    Çocuklar ve veliler ile tanışma heyecan verici ve zevkli miydi?
    Uygulamada bir aksaklık yaşandı mı?
    Çocuklarla kurulan iletim çocukların rahatlamasını sağlayacak nitelikte miydi?

    Etkinlik açısından:
    Seçilen etkinlikler çocukların gruba uyumunu sağlayacak nitelikte miydi?

    İkinci Gün:

    • Öğretmen yere minderleri çember oluşturacak biçimde dizer.
    • Çocuklar karşılanır, annelerini öperek eve gönderirler. Ağlayan çocuk olursa, annesinin çocuk ile konuşması istenir.
    • İçeriye giren çocuklar minderlere otururlar.
    • Eve gönderilen yaprakları kimin getirmiş olduğu belirlenir. Yaprakları getirenler tırtılın
    ayaklarının altına koymaları istenir. Tırtılın bu yaprakları yiyerek büyüyeceği söylenir.
    • Evde tırtıl yaparak getiren olmuşsa, teşekkür edilir. Resimlerini anlatmak isteyene fırsat verilir.

    TIRTIL BESLEME OYUNU (BACAKLAR ARASINDAN TOP KAÇIRMA OYUNU)
    PMA 3 K: 6-7-8

    Öğretmen çocukları arka arkaya sıralar. Çocuklar tırtıl olur. Her çocuk bacaklarını ayakta açar. Öğretmen öndeki çocuğa top verir. “ Haydi çocuklar tırtılı besleyelim.” diyerek yönerge verir. Çocuklar topu bacaklarının arasından geçirir. Topu en son alan en başa gelir. Öğretmen çeşitli yönergelerle topu arkasındakine farklı yönlerde vermesini söyler. (Başının üstünden, sağ, sol taraftan, bacaklarının arasından vs.) Oyun birkaç kez tekrarlanarak çocukların onayıyla “ çocuklar tırtılımız doymuş.” diyerek etkinlik sonlandırılır.

    TEMİZLİK

    -Şimdi bir tırtıl olabilmemiz için birbirimizin arkasına geçerek, öndeki arkadaşımızın omzuna elimizi koyalım, denir. Tuvalet ihtiyaçlarını karşılar, tuvaletin yerini öğrenirler.
    • Eller yıkanırken üzerlerini ıslatmayacak şekilde ellerini nasıl temiz yıkayabilecekleri uygulamalı olarak gösterilir.
    • Sınıfa geçilir. Oyuna devam edilir.
    • Not: okula uyum haftası içinde 3 saatlik eğitim yapıldığı için beslenmeye yer verilmez.


    Dün oynanan tanışma topu oynanarak, isim öğrenme çalışması yapılır. Bu arada
    kendilerini ifade etmelerine yarayacak sorular sorulur.
    “Ertuğrul’a Bakınız”, “Lale Sümbül”, “Asma Salıncak” gibi kaynaştırma eğitimi yapmaya yarayan oyunlar öğretilerek oynanır.


    LALE SÜMBÜL
    Lale sümbül, menekşe gül
    Hepsi açtı birden bire.
    Papatyalarla hep doldu.
    Bizim de okulun yolu.
    Ellerimizle şap şap şap.
    Ayaklarımızla rap rap rap.
    Bir sağa, bir sola; dans edelim kol kola.
    Çocuklar halka olurlar. Bir çocuk ortaya geçer, yere çömelir. Şarkının sözlerine uygun hareketlerle oyun ebe değişimi ile devam eder.

    ERTUĞRUL’A BAKINIZ
    Ertuğrul’a bakınız.
    Top tüfek atınız.
    Ne hoş gülüyor.
    Yürek yakıyor.
    Derslerini bilmiyor.
    Gözyaşını silmiyor.
    Kalk, ayağa kalk!
    Etrafına bak!
    Kimi seçersen tut kolundan at! dendiğinde çocuklardan birini seçerek ebe yapar.

    ASMA SALINCAK
    Bahçeye kurdum asma salıncak,
    Tuğçe kardeş gelip sallanacak. ( Öğretmen çocuklardan birinin ismi söyler, el ile
    “ Gel’’ işareti yaparak yanına çağırır. Öğretmenin yanında ayakta duran çocuk; kollarını sallar, dizlerini bükerek sallanma hareketi yapar.)
    Ne var da bunda korkulacak?
    Ah ne güzel, ne güzel asma salıncak!
    diyerek söylenen şarkıdan sonra bir başka çocuğun ismi söylenerek bir süre oyun oynanır;
    ya da sınıftaki köşeler ilgilerini daha çok çekerse, serbest oyun oynamalarına izin verilir.

    SANAT

    • Resim yapmak isteyenlere kağıt ve boyaların yeri gösterilir ve buradan daha sonraki
    günlerde alabilecekleri söylenir. Masalara pastel boyalar bırakılır. Kağıtları dağıtması için daha önce okul yaşantısı olan bir çocuktan yardım istenir.
    • Fon karton parçası, elişi kağıdı parçası, üzerinde resimler olan mecmualar, dergi ve
    gazeteler; makas, boyalar, yapıştırıcı verilir. Keserler, yırtarlar, yapıştırırlarken makası düzgün tutmaları için örnekler gösterilir.
    • Resimlerini bitiren çocuklara, bugün yapacağımız resimlerin bizim için çok değerli olduğu, onları bugünün anısı olarak saklayacağımız söylenir. Öğretmen resimleri bir rulo yaparak kurdele ile bağlar. Bir sepetin içine koyar. Sene sonuna kadar saklanır. Okulun son günü yapılacak resim ile ilk günkü resimleri bir poşet dosya içine yerleştirilir. Gelişimlerini kıyaslarlar.

    FEN
    • Çocuklar birbirlerini görebilecekleri şekilde sandalyelere otururlar. Öğretmen çocuklara sınıftaki köşeleri tanıtır. Köşeleri nasıl düzenli tutabilecekleri hakkında ortak kararlar alınır. Sanat etkinliği sonrası köşelerin düzenli bırakılıp bırakılmadığını araştırır, eksiklikler varsa alınan kararlar doğrultusunda düzenlerler.
    • Yarın bu köşelerde istedikleri oyuncaklar ile oynayabilecekleri, ancak alınan karaların unutulmaması gerektiği açıklanır.


    MÜZİK

    • Çocuklardan bireysel şarkı söylemek isteyenler olursa şarkı söylemeleri desteklenir.
    • “Daha Dün Annemizin” şarkısı bilenlerle birlikte söylenir.
    • Okulda bugün yapılanlar hakkında kısacık sohbet yapılır.
    • Eve gidiş hazırlıkları yapılır.
    • Yarına kadar kendilerinin çok özleneceği söylenerek çocuklar evlerine gönderilir.

    AİLE KATILIMI
    DEĞERLENDİRME Öğrenci açısından:
    Ağlayan çocuklar kimlerdi?


    Ağlamadan sınıfa uyum sağlayanlar kimlerdi?


    Yapılan etkinliklere uyumlu bir şekilde katılanlar kimlerdi?



    Öğretmen açısından:
    Uygulamada bir aksaklık yaşandı mı?

    Çocuklarla kurulan iletim çocukların rahatlamasını sağlayacak nitelikte miydi?

    Köşeler yeterince tanıtılabildi mi?


    Etkinlik açısından:
    Seçilen etkinlikler çocukların guruba uyumunu sağlayacak nitelikte miydi?
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş