Excelde Raporlama Nasıl Yapılır?

Konu, 'Soralım Öğrenelim' kısmında muallime tarafından paylaşıldı.

  1. muallime

    muallime Yeni Üye

    Excelde Raporlama hazırlamak, Excelde Raporlama Nasıl Yapılır? oto servisi için raporlama isteniyor,nasıl hazırlanacağını bilmiyorum yardımcı olabilir misiniz?
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    1) tablonuzda herhangi bir hücre seçiliyken Veri-->Özet Tablo ve Özet Grafik Raporu'nu çalıştırın.

    2) İlk gelen ekranda hiçbir değişiklik yapmadan direkt ileri'ye tıklayın.

    3) "Kullanmak istediğiniz veri nerede?" iletişim kutusu görüntülenecek. tablonuz otomatik olarak seçilmiş olmalı (başlık satırı dahil). seçilmemişse hücre aralığını kendiniz girin ve ileriye tıklayın.

    4) "Özet tablo raporunu nereye koymak istiyorsunuz?" ekranında 'Yeni çalışma sayfası' seçiliyken Yerleşim'e tıklayın.

    5) Yerleşim ekranında sağ tarafta sütun adlarınız, sol tarafta raporunuzun düzeni görüntülenecektir. sağ taraftan "Tarih" alanını tutup sürükleyerek SATIR yazan yere bırakın. daha sonra sırasıyla firma ve şehir'i SÜTUN yazan yere sürükleyin ve bırakın. Tutarı'da VERİ yazan yere sürükleyin ve bırakın. daha sonra Tamama tıklayarak önce bu ekranı kapatın, daha sonra son'a tıklayarak işlemi sonlandırın.

    6) Özet tablo alan listesini kapatın. Genel Toplamları (satır ve sütundakini) isteğinize göre üzerinde sağ tıklayıp "gizle" seçeneği ile gizleyebilirsiniz. daha sonra tarih alanında herhangi bir tarih seçiliyken sağ tıklayıp "gruplandır ve ayrıntıları göster"den "Gruplandır"a girin. burada başlangıç ve bitiş tarihleri otomatik olarak seçilmiştir. alttaki "Ölçüt" kısmından "Yıl"ı seçin (tabi otomatik seçili olan 'ay'ın üzerine tıklayarak seçimden çıkartın) ve tamama tıklayın.

    işte istediğiniz bilgiler ekrana geldi. burada tarih, firma ve şehir'in yanındaki oklara tıklarsanız tümü yerine sadece bir firmanın, şehirin veya tarihin verilerini de görebilirsiniz.

    Özet Tablo işinize çok yarayacak bir özellik olmakla birlikte biraz karmaşıktır. yani böyle forumlarda anlatmakla öğrenilecek birşey değil. zaten ben de öğrenme aşamasındayım. önümde özet tabloyu anlatan kitap açık, oradan yardım alarak yukarıdakileri yazdım. ayrıca yazarken birebir uyguladım, yani yanlış olma şansı yok. anlatmak istediğim, özet tabloyu tam olarak öğrenemezseniz yukarıdakileri sadece ezber olarak kullanabilirsiniz
     
  3. irem

    irem Yeni Üye

    Excelde raporlama çok basit yukarıda açıklandığı gibi
     
  4. Abdullah

    Abdullah Yeni Üye

    Çok basit yukarıdaki açıklamaya bakılırsa....
     
  5. Misafir

    Misafir Misafir

  6. Misafir

    Misafir Misafir

    Mail adresinizi bu şekilde yazmamınızı öneririm. Botlar.. vs. gibi nedenlerden dolayı sıkıcı spam mailleri alabilirsiniz bu yüzden. Bilginize, kolay gelsin.
     

Sayfayı Paylaş

Misafirler bu sayfaya şu kelimeleri arayarak geldiler:

  1. raporlama nasıl yapılır

    ,
  2. excelde raporlama nasıl yapılır

    ,
  3. excel raporlama nasıl yapılır