Et Yemek Zararlımı ?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Goksel tarafından paylaşıldı.

  1. Goksel

    Goksel Admin Yetkili Kişi

    Et Nasıl Pişirilirse Zararı Azalır ? ,
    Et Nasıl Pişirilmeli ve Ne Kadar Yenmeli ? ,
    Et Yemek Zararlımı ? , Et Yerine Ne Yenilebilir ? ,

    ET YEMEK ÖMRÜ KISALTIYORMU


    Harvard Üniversitesi yalnızca mangalda yapılan etin değil sosis, pastırma, sucuk gibi işlenmiş etlerin de ömrü kısalttığını kanıtladı
    Harvard Tıp Fakültesi'nin yaptığı araştırmada fazladan yenilen 85 gram etin ölüm riskini yüzde 13 oranında artırdığı tespit edildi. Ancak araştırmanın asıl ezber bozan tarafı sadece mangalda pişen etin değil her türlü etin ölüm riskini artırdığının ispatlanması.

    ET YERİNE FINDIK

    Sosis ve pastırma gibi işlenmiş etin ölüm riskini yüzde 20 artırdığı saptandı. Araştırmacılara göre et yerine fındık yemek yüzde 19, tavuk veya tüm tahıllar yüzde 14, süt ürünleri ya da sebzeler yüzde 10 ve balıklar yüzde 7 oranında ölüm riskini azaltıyor. Harvard araştırmacıları kırmızı etin miktarı ne olursa olsun insan sağlığı için yararlı olmayacağını savunuyor. SINIRINI BİLMELİ
    Araştırma, kırmızı et yemek isteyenlerin işlenmemiş et yemesini ve sınırlarını haftada 2-3 porsiyon olarak ayarlamalarının daha yararlı olacağının altını çiziyor. Vejetaryen diyetini savunan Araştırma Başkanı Dean Ornish, sadece bitkilerle yapılan diyetin insan sağlığına yararlı olmayacağını fakat kırmızı et yemenin de sağlık bakım maliyetlerini artıracağını ifade ediyor. Dr. Ender Saraç / Aile Hekimi
    Aşırı et yemek damar tıkanıklığı yapar ve cinselliği de etkiler. Taze, işlenmemiş, wworganik veya doğal, haftada ikiyi geçmeyecek şekilde et yiyebilirler. 15 santimden daha yakın dumana temas etmeyecek, yanarsa ve yapışırsa o zaman kanserojen olabiliyor. 22 yıl katı vejetaryendim. Sonrasında spora başlayınca bazı değerleri çinko, demir, protein, B12 ayarlamak zor olduğu için et yemeye başladım. Haftada iki kere eti kızartmadan, doymuş yağlı kısımları eleyerek yiyorum.

    Selahattin Dönmez/Beslenme ve Diyet Uzmanı
    Benvejetaryen değilim. Ancak uzun zamandır kırmızı et yemiyorum. Bunun yerine balık, tavuk, hindi eti, yumurta, süt ve yoğurt ile telafi ediyorum. Aşırıya kaçmak, hangi besin olursa olsun çok miktarlarda ve sık yemek birçok hastalığın da oluşmasına zemin hazırlayabilir. Bu durum kırmızı et için de geçerlidir. Kırmızı et ile ilgili 2 ayrı sağlık soruna bilimsel olarak odaklanılır. Biri koroner kalp hastalığı diğeri ise kolon kanseridir.

    Uzm. Dr. Ayça Kaya / İç Hastalıkları ve Obezite Uzmanı
    Et yemek gereklidir ama yeterli miktarda tüketilmesi gerekir. Çok fazla et tüketmek zararlıdır fakat az tüketmek de vücuda zarar verir. Yeteri kadar protein alamadığımızda kendimizi daha güçsüz hissederiz. Kırmızı etten B12 demiri vücuda alınır. Tam alamadığımızda B12 demir eksikliğine bağlı kognitif fonksiyon bozuklukları, unutkanlık, konsantrasyon eksiklikleri, ellerde ve ayaklarda uyuşmalar ortaya çıkabilir. Çok sık tüketildiğinde ise kişide şişmanlama ve damarlarda tıkanıklık yapar. Erkeklerde cinsel dürtülerin azalmasının sebebi kolesterol yüksekliğinden dolayı kan akışının yavaşlaması ve kilo arttığında östrojen hormonunun da artmasıdır.
     
  2. E

    Elif Dilara Yeni Üye

    Her şeyin aşırısı zarar
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş