Ertuğrul Oğuz Fırat Biyografi-Ertuğrul Oğuz Fırat Kimdir?

Konu, 'Önemli Kişilerin Biyografileri' kısmında Almira tarafından paylaşıldı.

  1. A

    Almira Yeni Üye

    ERTUĞRUL OĞUZ FIRAT

    (1923 - ? )[/b] ORATORYO[/b]

    ·“Op. 64 Atatürk 1981; 115’.

    ·“Op. 71 Atatürk 1983-84; 130’.

    BALE YADA SAHNE MÜZİĞİ

    ·Op. 7 Cambot Ardışı 1956; 24’25”.

    ·Op. 41 Anadolu’da Çırakman Ateşleri [​IMG] 1970-75; 44’

    ·Op. 47 Anadolu’da Çırakman Ateşleri (II) 1979; 25’24”.

    ·Op. 27 Ölümsüz Olana Ağıt gözden geçirme 1997.

    ·Op. 53 Gerçek-Simge-Oyun 1977-78; 53’04”.

    ŞAN VE ÇALGILAR TOPLULUĞU YADA

    ORKESTRA İÇİN

    ·Op. 5 Şıngırtı gözden geçirme 1978; 19’54”.

    ·Op. 6 Zamanın Örümceği 6’10”.

    ·Op. 13 Şan ve Çalgıcılar için Müzik gözden geçirme 1961.

    ·Op. 14 Irsal Dördül gözden geçirme 1961.

    ·Op. 23 İneğe Övgü kontrbas ve vurmalılar için.

    ·Op. 25 Umursanmamış gözden geçirme 1977.

    ·Op. 55 Ölümlerde Çöl-çığlık 1979; 19’10”.

    ·Op. 61 Dranas’ın Yırı Üzerine Şarkı 1980; 3’30”.

    ŞAN VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 18 Bağımsız Şarkılar 1983.

    KORO İÇİN

    ·Op. 43 Irsal Senfoni 10’50”.

    ·Op. 67 Türkiye (II) 1982.

    ·Op. 81 Germencik Çığırgıları 1989.

    ORKESTRA İÇİN

    ·Op. 16 Orkestra Konçertosu No:1 2 fl 1962-63.

    ·Op. 18 Anısal Kaynaklar (1) 14’30”.

    ·Op. 20 Üç Dans gözden geçirme 1976; 21’.

    ·Op. 21 Karpuz yiyen eşek gözden geçirme 1976; 21’.

    ·Op. 40 Ve Sana Işığı Sorarlar 1960; 10’.

    ·Op. 49 Atatürk Savaşta ve Barışta 20’.

    ·Op. 51 Türkiye [​IMG] 1976-77; 40’20”.

    ·Op. 52 Küğ 1945-77; 35’15”.

    ·Op. 45 Büyülü ve Susuz Arayışlar 1968-73; 21’5”.

    ·Op. 57 Büyülü ve Susuz Arayışlar 1979-80; 30’31”.

    ·Op. 69 Anısal Kaynaklar (II) 1982; 22’11”.

    KONÇERTO NİTELİĞİNDEKİ

    ORKESTRA YAPITLARI

    ·Op. 8 Diriliş gözden geçirme 1979; 14’50”.

    ·Op. 28 Ölümsüz olana ağıt (bale yapıtları bölümüne bakınız).

    ·Op. 28 Kaynak Sonunu Bekliyordu gözden geçirme 1975; 17’.

    ·Op. 34 Çoğul Yalnızlık 21’.

    ·Op. 35 Kanıtsız Günlerin Oldusu 1968.

    ·Op. 46 Yitmiş Işık Çizgisi Ardından kimi yerde “iki piyano için konçerto” niteliği taşımaktadır); 22’50”.

    ·Op: 54 Bir Sevinin Devingen Dirim Düzeni orgla birlikte solo olarak çalınır); 21’.

    ·Op. 56 Korkaklığa 1979.

    ·Op. 58 Yivcil Morun Seslenişi (2) 1980; (op. 24’ün solo klarnet ve orkestra için düzenlenmişidir).

    ·Op. 59 Uzak ve Yakın Çağrılar [​IMG] tek bölüm 1980.

    ·Op. 62 Dönüşümler 1980.

    ·Op. 72 Anadolu Mayası (2) 1984; (Op. 17’nin ilk ve son bölümlerinin basklarnet ve orkestraya uyarlanmasıdır); 26’.

    ·Op. 73 1+2+3+4… Sonsuz 20-25’.

    ·Op. 80 Anadolu Mayası (3) – Bir Türkü Tutturmuş Gider Kadife Uzaklara1988; 8’-10’.

    ·Op. 82 Sevi Çığlıklarıyla Geçiyor 1991-92; 23’.

    ODA MÜZİĞİ

    ·Op. 39 Uygar Çığlıklarla 1968.

    ·Op. 65 Süreklilik ve Orantı 1981; 12’10”.

    ·Op. 60 Tohum ve Kıvılcımlar 1980; 12’.

    ·Op. 1 Yaylı Dördül No: 1 1945-51; 20’10”.

    ·Op. 9 Dördül 1948-57; 13’25”.

    ·Op. 10 Dördül No: 3 Bartok’un anısınai beş bölüm 1954-57.

    ·Op. 14 Irsal Dördül No: 4 gözden geçirme 1961; 8’12”.

    ·Op. 42 Dördül No: 5 Syzmanowsky’nin anısına 1971-77.

    ·Op. 44 1+2+3+4… Sonsuz-Dördül No: 6 14’40”.

    ·Op. 63 Uyumsuzluğun Uyum Odakları; flüt 1981.

    ·Op. 66 Tükenmezlik Ardında; iki klarnet 1981; 7’06”.

    ·Op. 78 Ağıtsal Dördül (No: 7) 1986; 12’40”.

    ·Op. 85 Azalan Işıkta 1995; 22’25’

    ·Op. 2 Üçül 1950-51; 4’18”.

    ·Op. 3 Üçül gözden geçirme 1977; 21’26”.

    ·Op. 15 gözden geçirme 1977; 8’-10’.

    ·Op. 25 Umursanmamış üçül No: 4; (bu yapıt için “şan ve çalgı toplulukları” bölümüne bakınız).

    ·Op. 75 Bağımsız Çığırgılar Ardışı 1985; 32’-35’.

    ·Op. 76 Göm Alkışlarını Geçmişin 1985; 16’-17’.

    KEMAN VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 29 Yokluk Evreninde Dönüşüm 1966-68; 20’.

    ·Op. 32 Ezgiler 14’.

    ·Op. 33 Acı Gölgelerin Rastlantısıda gözden geçirme 1983.

    ·Op. 74 Yivcil Morun Seslenişi (3) 1966-71; 20’.

    ·Op. 83 Kalabalık Beyin Sormakla Çoğalmış 1991-92/96; 20’.

    VİYOLA VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 11 Sonatçık 9’30”.

    ·Op. 12 Küçük Parçalar 1956-58.

    ÇELLO VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 26 Güneş Yaprakları 1967.

    ·Op. 31 Usançsız Tasarlama 1968; 12’.

    KONTRBAS VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 68 Nice Seslerden Sonra 9’.

    FLÜT-PİYANO YADA ORG İÇİN

    ·Op. 74 Yivcil Morun Seslenişi (3); bu yapıt klarnet-piyano keman-piyano olarak da seslendirilebilir 1991-92.

    ·Op. 83 Kalabalık Beyin Sormakla çoğalmış 1991-92.

    OBUA VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 48 Anadolu Güneşleri 1963-73; 26’.

    KLARNET VE PİYANO İÇİN

    ·Op. 4 Eğlenceler 1954-55; 9’.

    ·Op. 7 Anadolu Mayası (1) gözden geçirme 1981; 19’.

    ·Op. 24 Yivcil Morun Seslenişi (1) 12’.

    İKİ PİYANO İÇİN

    ·Op. 22 İki Piyano İçin Müzik 1965; 16’.

    SOLO PİYANO İÇİN

    ·Op. 30 Atatürk Savaşta ve Barışta 1961-68; 20’.

    ·Op. 36 Yerel Ezgiler Üzerine İmgesel Danslar gözden geçirme 1983.

    ·Op. 73 Bölünmüş Uzantı 1968-69.

    ·Op. 38 Bağımsızlık Tutkusuna Sonat 1969.

    ·Op. 50 Piyano için üç parça 1970-78.

    ·Op. 77 Ferenç Liszt’i Anış / Öngörülü Ama Erinçsiz Bir İnsan İçin Yakarış 1986; 20’.

    ·Op. 79 Cehennemde Bir Mevsim Çalınmalıdır / Piyano için Dikbaş-Özlemsel Dört Parça 1986.

    ·Op. 84 Karanlığın İçyüzüne Dört Bakış 1994; 20’-30’.

    ·Op. 86 Piyano İçin Altı Bölüm 1996-97; 30’33’.

    ORG İÇİN

    ·Op. 70 Değişmeye Artık Zaman Kalmadı 198
     
  2. H

    Hoca Yeni Üye

    bir vakitler tdk üyeliği de yapmıştır. kendisi çok sesli müzik için küğ, beste yerine bağda demeyi tercih eder.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş