En Uygun Diyet Hangisi?

Konu, 'Diyet Listeleri' kısmında sitar tarafından paylaşıldı.

  1. s

    sitar Yeni Üye

    Sizin metabolizmanıza uygun diyet hangisi,Kilo vermek istiyorsanız size uygun diyet hangisi?
    Diyet yapanlar dikkat Diyetlerin Yan Etkileri


    Bu Diyetlere Dikkat!

    [​IMG]

    Kilo vermek istiyorsunuz ve kendinize uygun bir diyet listesi arıyorsunuz ama yapacağınız diyet sizi korkutuyor mu? Tekrar kilo almaktan ya da sağlığınızın olumsuz etkilenmesinden korkuyorsanız bu diyetlere dikkat! Popüler diyetleri ve yan etkilerini Beslenme Uzmanı Elvan Odabaşı Kanar a sorduk.

    Hollywood Diyeti

    İsminden de anlaşıldığı gibi birçok Hollywood yıldızın uyguladığı bu diyet listesi, dünyada en çok tercih edilen diyet listesi. 7 günlük standart bir diyet program olup, ilk 2 günü sadece meyve suyu ve sudan oluşmaktadır. Diğer günler ise her zaman diyet listelerinin en popüler besinleri olan proteinlerden oluşan bir programdır. 2 gün sadece meyve suyu içmek özellikle açlık halindeki bir vücut için pankreası yıpratmak anlamına gelmektedir. Bu diyet listesi ile hem pankreasınızı hem de diğer günlerindeki protein listeleri ile de böbrekler ve karaciğerinizi yıpratmaktasınız. Geri dönüşümlü kilo verdiren bir diyet listesidir.

    İsveç Diyeti

    13 günlük bir program olan İsveç diyetinin en komik öğünü; 7 gün akşam yemeği mönüsünün karşısında yazan HİÇBİR ŞEY öğünüdür. Bu diyet sistemi tamamen düşük kalorili bir diyet sistemi olup tabi ki yine karbonhidratlardan yoksun bir listedir. Geri dönüşümlü kilo verdiren bir diyet listesidir. Bu diyet listesi kan şekeri tablonuzda ani değişimlere neden olmanın yanında yine yüksek protein içeriği ile kalp damar kalitenizi olumsuz etkileyecek bir listedir.

    Atkins Diyeti

    Dünyanın en popüler diyet listesi. Bu sistemin savunduğu diyet programı karşımıza farklı isimlerle ve farklı kitaplarla her yıl çıkmakta. Sınırsız et, tavuk, balık, peynir, şarküteri, yağ tüketebilirsiniz. Bu diyette karbonhidratlar çok az miktar da bulunur. Kolaylıkla bulanabilecek bu besinlerle diyet yapmak ve sonuç almak ise inanılmaz kolay. Peki bu diyetin sonucu ne? Bu tarz yüksek protein ve yağ içerikli diyet listelerini Kalp Krizi Diyeti olarak tanımlayabiliriz. Kalp damar kalitesini bozan, böbreklere zarar veren bu diyet listesi karbonhidrat açlığı ile sinir sistemine de zarar verir.

    Lahana Çorbası Diyeti

    Kolayca hazırlanan lahana çorbasını 7 gün boyunca sınırsız bir şekilde tüketebilirsiniz ancak kilo vermek o kadar kolay olmaz. Sınırsızca yemeyi sunan bu listenin ana mönüsünde tek bir alternatifi vardır, o da lahana çorbası. Bu diyet metabolizma hızın düşmesine, sürekli tekrar edilerek kullanılması ise tiroid tembelliğine neden olmaktadır.

    Sebze Şoku Diyeti

    Gün boyunca sebze tüketerek veya sebze suyu içerek geçirilen diyet listeleridir, vücudu arındırdıkları iddia edilir. Minimum 3 gün önerilir, oldukça düşük kalorilidir. Kaybettiğinizi kiloyu takip eden 3 günde geri alırsınız. Bu listeler o günün en popüler sebzeleri ile önerilir genellikle. Metabolizmanızın yavaşlamasına neden olur. Tek tip bir beslenme şeklini savunduğu için vücudun vazgeçilmez ihtiyacı olan proteinlerden vücudu yoksun bırakır. Bu durum vücutta yapım ve onarımı engeller.

    Meyve Şoku Diyeti

    Sebze şokunun tatlı alternatifidir. En önemli iddiası ise antioksidan kaynağı olduğu ve enerji verdiğidir. Vücudun diğer besinlerden gelen ihtiyaçlarını karşılamadığı için, sadece meyvelerden gelen meyve şekeri pankreasın yorulmasına neden olmaktadır. Özellikle şeker problem olan bireyler için oldukça risklidir.

    Şok Egzersiz Diyeti

    Düşük kalori tüketme ve yüksek kalori harcama mantığı üzerine kurulmuştur. Kişi 1000 kalorinin altında beslenir, ortalama 2000 kalori harcayacak şekilde egzersiz yapar. Negatif enerji dengesi kurarak hızlı kilo verme planlanır. Böyle bir program kişide hipoglisemi (düşük kan şekeri) ataklarına, kas yorgunluğuna neden olabilir. Egzersiz süreci bitirildikten sonar kişi hızla kilo almaktadır.

    Ayırma Diyeti

    Temelde düşük kalorili bir diyet listesidir. Bir öğünde mutlaka protein, diğer öğünler de ise sebze veya meyve vardır. Metabolizmanız yavaşlamasına neden olup verdiğiniz kiloları tekrar kazanmanıza neden olacaktır.

    G-string Diyeti

    Sıkı kalçalar vaat eden bu diyet listesi de tabi ki düşük kalorili bir diyet listesi olup temel mantığı meyve, müsli ve proteinli gıdaların öğünlere paylaştırılarak tüketilmesi üzerine kurulmuştur. Listede kuruyemişlere de yer verilmektedir. 6 haftalık bir diyet sürecidir. Gün içerisindeki tek mönünüz meyve ve müsli akşam ise et veya tavuktur. Diyet sonrası kilo alımı çok kolaydır.
     
  2. M

    Mina Yeni Üye

    En uygun diyeti ancak bir hekim belirleyebilir kafamıza göre diyet yapmamalıyız
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş