En Sağlıklı Sebzeler

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Minik Peri tarafından paylaşıldı.

  1. Minik Peri

    Minik Peri Bölüm Yöneticisi

    Sağlıklı bir yaşam biçimi ile hayatınıza devam etmek isteyenler arasında iseniz sizler için bu yazımda paylaşacağım sebzeleri tüketmeye özen göstermenizi tavsiye ediyorum.

    *Sağlıklı bir meyve olarak bilinen domates genel olarak sebze olarak servis edilebilmektedir. Likopen açısından zengin olan bu sebze A'dan K'ya birçok vitamin bakımından zengin bir sebzedir. Kanseri önleyici ve kan basıncınızı dengede tutucu özelliği ile de sıklıkla tercih edilen sebzeler arasında yer almaktadır. Serbest radikallerin vücudumuzda gezmesine yardımcı olmaktadır.

    *Folik asit bakımından zengin olan brokoli hamile bayanlar için tavsiye edilen bir sebzedir. Cve K vitamini bakımından zengin olup; lif, potasyum ve yağ asitlerini de içermektedir.

    *Ispanak kolon kanseri, eklem iltihabı ve osteoporoz gibi hastalıklara karşı koruyucu olup birçok vitamin ve mineral deposu sebze olarak bilinmektedir.

    *Havuç göz, cilt ve saç için oldukça faydalı bir sebze olarak bilinmektedir. A vitamini bakımından zengin olduğu gibi içeriğindeki C vitamini sayesinde kalp ve dolaşım sisteminin de zarar görmesini engellemektedir.

    *İyi bir lif ve demir kaynağı olarak bilinen tatlı patates A ve C vitamini bakımından zengin olmasının yanı sıra manganez gibi kansere karşı koruyucu maddelerde içermektedir.

    * Likopen ve folik asit bakımından zengin olan dolmalık biber kalp dostu öğeleri de içeriğinde barındırmaktadır. Her gün bir dolmalık biber yiyerek ciğer, kolon ve idrar kesesi kanserine yakalanma riskinin önüne geçebilirsiniz.

    *Osteoporoz riski olanlar için önerilen soğan da birçok peptit içermekte olup vücudun kalsiyum kaybını yavaşlatıcı etkisi ile tercih edilen bir sebzedir. C vitamini ve folik asit bakımından zengin olup kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi ile bilinmektedir.

    *Patlıcan antioksidan bakımından zengindir. Lif ve potasyum bakımından zengindir. İnme ve bunama riskine karşı da koruyucudur.

    *Potasyum, lif ve magnezyum açısından zengin olan bal kabağı astım, osteoartrit ve eklem iltihabı gibi hastalıkların tedavi edilmesinde önemli role sahiptir.

    Her sebzeyi mevsiminde tüketmeye gayret etmelisiniz.
     
  2. Uranüs

    Uranüs Yeni Üye

    Ben sebzelerde kesinlikle ayırım yapmam, bu nedenle sebzeler sağlıklı yiyeceklerdir.
     
  3. Minik Peri

    Minik Peri Bölüm Yöneticisi

    Tabii ki öyle sebzeler hiçbir zaman ayırt edilmemelidir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş