Duygularla İlgili Günlük Plan

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman, Drama:


    Öğretmen çocukları “Günaydın!” diyerek güler güzle karşılar.

    Çocukları evcilik köşesine yönlendirir. Çocuklara “Evcilik köşesinde ilgilerini çeken oyuncak var mı? Neden bu oyuncak ilgini çekti?” şeklinde sorular yöneltir. Daha sonra bu köşede hep beraber evcilik oyunu oynayacaklarını söyler. Sırayla çocuklara evcilik köşesinde hangi rolde olmak istediğini sorar. Öğretmen de kendine bir rol belirler. Oyun esnasında öğretmen çocuklara müdahale etmeden oyunlarına katılır. Oyun etkinliğinin sonunda çocuklardan halka şeklinde oturmaları istenir.

    Öğretmen, “Mutlu, kızgın, sinirli anne-baba rollerini kim yapmak ister?” diyerek çocukların her birine bir duyguyu ifade etmeleri için yönlendirir.


    Sanat:


    Çocuklar masa üzerine yerleştirilmiş gazete ve dergilere yönlendirilir. Dergi ve gazetedeki resimlerdeki insanların yüz şekillerinden ne hissettikleri hakkında konuşulur. Çocuklardan mutlu insan yüzlerini bulmaları istenir ve bu yüzler öğretmen rehberliğinde yırtılarak yerinden çıkarılır. Çocuklar çıkardıkları mutlu yüzleri fon kartonuna yapıştırmaları için yönlendirilir.



    Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları:


    Öğretmen öğrencileri minderlere yönlendirir.

    Çocuklara çeşitli duygu kartları gösterir.

    Kartlarda mutlu, üzgün, kızgın, şaşkın, korkmuş vb. ifadeli resimler yer alır.

    Çocuklara tek tek bu kartları gösterir. “Bu kartta ne resmi görüyorsun? Sence bu çocuk ne hissediyor? Peki, ne olmuş olabilir?” şeklinde sorular yöneltir. Çocukların görüşleri alınır.

    “Siz şu anda neler hissediyorsunuz? Duygunuzu sözlerle ifade eder misiniz?” denilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş