Duygularımızı Öğreniyoruz; Eksiltme Çalışması Yapıyoruz

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında dilayim tarafından paylaşıldı.

  1. dilayim

    dilayim Bölüm Yöneticisi

    Serbest Zaman, Sanat, Türkçe:


    Çocukların getirdikleri şekerler kahvaltıdan sonra yemek üzere kaldırılır. Çocuklarla birlikte dergi ve gazetelerden insanların duygu durumları incelenir. Masalarda önceden kartona yuvarlak olarak çizilmiş şekiller konulur.

    Çocuklar yuvarlakları kesmeleri için yönlendirilir. Kesilen yuvarlak şekillerin üzerine tuz seramiği ile değişik yüz şekilleri oluşturulur. (Mutlu, üzgün, korkan vb.) Oluşturulan yüz şekillerinin neden üzgün, mutlu ve kızgın oldukları çocuklara sorularak verilen cevaplar faaliyet kâğıdının üzerine yazılır. Çocuklar, sanat etkinliğinde hazırlamış olduğu kızgın, mutlu, üzgün yüz ifadelerini kullanarak nelere kızdığı, nelere üzüldüğü ve nelere mutlu olduklarını anlatmaları için teşvik edilir. Öğretmen çocukların getirdiği lolipoplardan üç tanesine saç, göz, kulak eklenerek aşağıdaki gibi konuşturur;

    Biz lolipop ailesiyiz,

    Size kendimizi tanıtmak istiyoruz:

    Benim adım Lolo. En çok çocukları severim tabi! Onlarda beni severler.

    Benim adım Yumuk. Ben çok tatlıyım herkes beni yalamaya bayılır.

    Benim adım Ballı. Ben de ıslaktan hiç hoşlanmam çünkü hemen eririm.

    (Öğretmen çocukların da sıra ile kendilerini tanıtmalarını ve hoşlanıp hoşlanmadıkları şeyleri söylemelerini sağlar.)

    Biz lolipop ailesi olarak çocuklar tarafından sevildiğimiz için çok mutluyuz. Bizler de sizi çok sevdiğimiz için bazı ricalarda bulunmak istiyoruz.

    Lütfen bizleri sokak satıcılarından almayın.

    Dişlerinize zarar vermememiz için bizi kırarak yemeyin.

    Bir de kabuklarımızı çöp kutusuna atın.

    Yedikten sonra da dişlerinizi fırçalamayı sakın unutmayın.

    Mesajları çocuklara verilir. Çocuklarla şeker yemenin nasıl bir duygu olduğu, şeker yerken neler hissettikleri üzerinde durulur.


    Fen Matematik:


    Gelen lolipoplar arasında 5 tane ayrılır. Ayrılan lolipoplar sıralı sayılır. Bir tanesi eksilterek tekrar sayılır.


    Müzik:


    Eksiltme işlemi lolipoplar bitene kadar devam ettirilir. Çocukların evden getirdiği lolipoplar çocuklara dağıtılır. Lolipoplara dokundurarak kuru olduğunu görmelerini istenir. Lolipopları yaladıktan sonra ıslak olduklarını gözlemlemelerine fırsat vererek ıslak-kuru kavramı pekiştirilir. Dilde şeker kaydırma oyunu oynanır. (Şekerler dilin üzerinde, dilin altında, şekerler şimdi eriyor. Midemize “Hoooppppp gidiyor. Şimdi midemizde çok mutlu.”

    Sınıfa veliler davet edilir. Daha önce öğrenilen şarkılar veliler için söylenir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş