Drama Aşamaları ile Isınma Drama Örnekleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Gün Işığı tarafından paylaşıldı.

  1. Gün Işığı

    Gün Işığı Moderatör

    Dramada hangi aşamalardan geçilerek ısınma, kaynaşma, değerlendirme ve rahatlama çalışmaları yaptığınızı öğrenmek ister misiniz? Bunun için aşağıdaki çalışma örneklerime ve yıllardır kullandığım ısınma çalışmaları sizler için iyi çalışma örneklerini teşkil edecektir. Güle güle kullanmanız dileklerimle.......


    1-ISINMA ÇALIŞMALARI :Serbest yürüme, değişik şekillerde koşma, çamurda, kumda yürüme, yüzme gibi çalışmalar yer alır.
    2- KAYNAŞMA ÇALIŞMALARI :Bireylerin bulundukları ortama adapte olmalarını sağlar. Sosyalleştirir. ( Grup oyunları )
    3- DEĞERLENDİRME :Oyun oynanmasının temel amacının düşünülmesi, hissedilenlerin açıklanması açısından önem taşır. Oyuna konsantre olan çocuğun açıklamaları oyun doğrultusunda olurken, kendini dramanın sihirli büyüsüne kaptıramayan bir şey hissetmediğini söyleyecektir. )
    4- RAHATLAMA ÇALIŞMALARI :Bireyin gerginliklerinden uzaklaştırılmasını amaçlar. Dramanın en son ya da ilk bölümünde yer alır. (Hafif ya da klasik müzik eşliğinde masajlar, yere uzanmalar, lastik oyunu, hamur oyunu gibi...)

    Isınma çalışması olarak aşağıya eklediğim örnekler sizler için ilk başlangıç aşamasında son derece yol gösterici rolü olan dram örnekleri olarak yer alacaktır.

    DRAMATİZASYON :Bilinen masallar seçilir. Gruplar oluşturulur. Masal kahramanlarının duyguları sorulur. ( İyi, kötü gibi...) Örn Pamuk prenses masalda iyi kalpli iken burada kötü kalpli olduğu düşünülür. Ne gibi kötülük yapabileceği grup üyeleri tarafından tasarlanır. Gruplar masal kahramanlarını, değiştirdikleri yeni rolleri ile dramatize ederler.

    MASAL OLUŞTURMA :Daire olunarak oturulur. Herkes sıra ile bir tümce kurarak masal anlatmaya başlar. Dairenin en sonundaki masalın sonunu söyler. Oluşturulan bu öykü not alınır. Bir başka gün değişiklik yapılarak yeniden gündeme getirilir. ( Olayları oluş sırasına göre söyleme davranışı kazandıran bir tekniktir. )

    BİLİNEN BİR MASALI BİRER CÜMLE İLE ANLATMA :Bilinen bir masal, birer cümle ile anlatılır. En sondaki oyuncu masalın sonunu söyler.

    TOP BENDE DEĞİL : Ebe seçilir. Ebenin amacı; elindeki topu başkasına veremeyene dokunarak onu ebe yapmaktır. Kural: Top atılmaz. Atan oyundan çıkar. Bir takım çalışmasıdır. Top elinde olanın yanına ebe geldiği anda, hemen en yakınındaki kişi, top elinde olanı ebe olmaktan kurtarmak için topu alır ve ‘’TOP BENDE DEĞİL’’ diyerek ebelikten kurtulur. Yani topun sürekli el değiştirmesi gerekir.


    EMPATİK DÜŞÜNME
    • Karışık yürünür. En çok kullanılan ya da sevilen eşyanın düşünülmesi istenir.
    • Oturulur. Kağıda bu eşyanın ismi ( mikser, kitap, ayakkabı vb...) yazılır. Lidere verilir. Eş seçilir. Eşlerden biri liderdeki kağıtlardan birini seçer. Örn kağıtta sigara yazmış olsun. Eşlerden biri sigara olur. Diğeri de onu içen kişi. İkisi arasında empatik sohbet kurulur ( anasınıfı için kağıtlarda resimler yer alır ). (Empati kurma için ön hazırlık oyunudur. ) Rol yapılırken tıkanma durumunda izleyenlerden farklı düşünceler üreten onların yerini alarak oyun sürer ya da sona erdirilerek başka bir nesne ile devam edilir.

    DEĞERLENDİRME :

    BU OYUN OKUL ÖNCESİ KURUMU İÇİN UYGUN MU ?
    - Çocuklar eşya ismini söyleyebilirler. Lider tarafından bu isim başka çocuklara verilebileceği gibi aynı ismi kullanmalarına da izin verilebilir. Bu yaş çocuklarında görülen bencilik duygusunun çözümlenerek başkalarını anlaması bu oyun aracılığı ile sağlanabilir.

    SİHİRLİ EL :A ve B eş olur. A, B ‘nin sihirli elidir. A sihirli eli ile, eşinin herhangi bir yerine dokunur. O bölge sihirlidir. ( Mıknatıs çekimi gibi. ) Elini nasıl, nereye hareket ettirirse B vücudunun o bölgesini elin hareketi doğrultusunda yapmaya çalışır. Bu kez B sihirli el olur. Teybe klasik müzik konur. Oyun bu şekilde sürdürülür.( Hedef davranış: Başkalarının liderliğini kabullenme, mıknatısın da aynı şekilde çektiğini oyunla kavratabilme. )

    LİDER NE YAPIYOR ?Oyun; eşarp, oklava, 2lt’ lik pet şişe ile oynanabilir. Halka olunur. Oyuncular sağa dönerler. Ellerinde bu araçlardan birini alırlar. ( Aynı araç istenmelidir. ) En öndeki oyuncu liderdir. Lider oklava ile hangi hareketi yaparsa arkasındaki oyuncuda onun önündeki oyuncuya bakarak aynı hareketi yapmaya çalışır. (Lider hareketleri yaparken bir taraftan da sağa doğru yürür.) Oyun lider değişimi ile devam eder.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş