Depresyona İyi Gelen Yiyecekler ve İçecekler Nelerdir?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    *Yumurta
    Yumurtada B vitamini ve protein var. Yumurta sarısı yemenin dışında yağsız sığır eti, buğday tohumu, balık ve tavuk yiyerek B6 ve B12 vitaminlerini almanız gerekmektedir. Bu şekilde beyne enerjinizi yükseltici mesajlar gitmektedir. B vitamini eksikliği ile depresyon arasında sıkı bir bağ olduğu için beslenmenize dikkat etmelisiniz.

    *Fındık ve Çekirdek
    Fındık ve çekirdek de magnezyum bulunmaktadır. Ay çekirdeği, kabak çekirdeği, kaju, fındık, ceviz yerseniz magnezyum yönünden beslenerek vücudunuzun serotonin hormonu salgılanmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle daha iyi hissedebilirsiniz.

    *Balık
    Balık Omega 3 yönünden zengin bir besin olarak bilinmektedir. Yabani somon, ringa, tuna, sardalye, hamsi bu yönden zengin besin kaynakları arasında yer almaktadır. Haftada üç defa balık yiyemiyorsanız Omega 3 hapları kullanımında bulunarak ihtiyacınız olan omega-3’ü alabilirsiniz.

    *Tahıl
    Kan şekerinizi dengelemek ve seratonin seviyenizi yükseltmek amacı ile esmer ekmek gibi, farklı türdeki bitkilerden elde edilmiş un ürünlerini tercih etmelisiniz.

    *Yeşil Çay
    Yeşil çayda L-theanine isimli amino asit bulunmaktadır. Bu amino asit beyindeki alfa dalgalarını canlandırmaktadır. Yeşil çay etkisi sekiz saat süren rahatlatıcı bir özelliğe sahiptir. Abur cubur yemek yerine, bir fincan yeşil çay içebilir ya da bir avuç fındık yiyebilirsiniz.
     
  2. Ottoman

    Ottoman Bölüm Yöneticisi

    Bu ürünleri tüketmeye gayret edeceğimden emin olabilirsiniz.
     
  3. Murat

    Murat Yönetici

    Ben depresyonda iken kemikli et haşlaması yiyerek rahatlıyorum. Kemiklerimi Erol Taş misali sıyırmak büyük huzur veriyor.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş