Daha Zeki Olmanızı Sağlayacak Birkaç Gıda

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Beyin sağlığınızı desteklemek adına birtakım egzersizler yapmanızda fayda görülmektedir. Bunun yanı sıra beyin için faydalı gıda tüketimlerinde de bulunabilirsiniz.

    *Özellikle yağlı balıklar omega 3 bakımından zengindir. Bu yağlar hücre zar akışkanlığını sağlamaktadırlar. Beyin hücrelerinin gelişimi açısından balık tüketiminizi arttırmalısınız. Somon, ton balığı ve sardalye tarzı balık tüketimi tercihinde bulunabilirsiniz.

    *Karaciğer beyin fonksiyonları açısından zengindir.

    *Kan şekeri seviyesini düşük tutmak ve beyne yakıt sağlamak için bakliyat tüketimine özen göstermelisiniz.

    *Meyve seçiminizde çilek, frambuaz gibi kırmızı meyvelerin yanı sıra muz ya da avakado tercihinde bulunabilirsiniz.

    *Alzheimer hastalığına karşı uyarıcı rolü bulunan çay ve kahve tüketimi tercihinde bulunabilirsiniz.

    *Kabuklu deniz ürünleri beyin performansını arttırıcı rol oynamaktadır. Stresle mücadelede ve zihinsel yorgunlukta bu ürünlerin tüketimini önem arz etmektedir.

    *Lif açısından zengin tam tahıllı gıdalar da sağlıklı yaşamın birer parçasıdır.

    *Dikkat, hafıza ve hatırlama gibi konular için yeşil yapraklı sebzelerden faydalanabilirsiniz.

    *Yumurta beyni besleyen öğeler içerdiğinden tüketimini her gün gerçekleştirmeniz tavsiye edilmektedir.

    *Demir bakımından zengin yağsız kırmızı et tüketimi tercihinde de bulunabilirsiniz.

    *Yapılan araştırmalar süt ürünü tüketimini arttıran bireylerin beyin ile ilgili testlerde daha başarılı olduklarını kanıtlamıştır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş