Daha Fazla Uyumak İçin Sebepleriniz Nelerdir?

Konu, 'Hastalıklar ve Tedavileri' kısmında Kutup Yıldızı tarafından paylaşıldı.

  1. K

    Kutup Yıldızı Yeni Üye

    7-8 Saatten Az Uyumayın
    Yeterli uyku sağlığınıza, ruh halinize, cinsel yaşamınıza, kilo kontrolünüze ve daha birçok konuda sağlığınıza büyük katkılar sağlayabilirsiniz.

    Tavsiye edilen 7-8 saatlik gece uykusundan daha az uyuyorsanız, bu gece bilgisayarınızı kapatarak işe koyulabilirsiniz. Işıkları söndürün ve yatağa bir saat erken gitmek için çaba harcayın.

    Daha Sağlıklı Olmak
    Geceleri iyi uyumak, hastalıklara karşı bağışık kazanmanıza ve hastalıklardan uzak kalmanıza garanti etmez. Yetersiz uyku kalp sorunları, kalp krizi, diyabet ve obezite gibi ciddi sağlık sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Uykusuzluktan kaynaklanan sağlık riskleri, ancak yıllar sonra ağırlaşabilmektedir.

    Daha İyi Seks Hayatı
    İnsanların yüzde 26’sı, sadece yorgun oldukları için seks yaşamlarının kötüye gittiğini düşünmektedirler. Yeterli uyumamak aşk hayatınızı daha dolaylı bir şekilde etkilemektedir.

    Daha Az Ağrı
    Kronik bir ağrınız varsa ya da yeni meydana gelmiş bir yaralanmadan dolayı akut ağrılarınız varsa, yeterli uyumak acılarınızı hafifletmenize yardımcı olabilir. Acı içinde olmak uyumanızı zorlaştırmaktadır. Bazı durumlarda ağrı kesici yerine uyku ilacı kullanmak, daha faydalı olacaktır.

    Daha Az Yaralanma Riski
    Yeterli uyumak aslında sizi güvende tutmaktadır.
    Tükenmiş bir haldeyseniz, her türlü kazaya daha açıksınızdır. Tökezlemeniz, merdivenden düşmeniz ya da sebzeleri doğrarken elinizi de kesmeniz daha yüksek bir ihtimal oluşturmaktadır. Bu tür ev kazalarının ağır sonuçları olabilir.

    Daha İyi Bir Ruh Hali
    Yorgun olduğunuz zamanlar daha huysuz olduğunuzu fark etmişsinizdir. Yeterli uyumamak, duygusal yaşam düzeninizi etkilemektedir. Yorgun olduğunuzda patronunuzla ters konuşma ihtimaliniz, gözyaşlarına boğulmanız ya da kontrolsüz bir şekilde gülmeye başlamanız muhtemeldir.

    Kronik uykusuzluğun, uzun dönemde ruhsal durumu etkilediği gerçektir. Uykusuzluğun depresyon, kaygı ve da yüksek intihar etme riskiyle bağlantılı olduğu bilinmektedir. Uykusuzluğun depresyonun ve kaygının bir semptomu mu olduğu da bilinen bir gerçektir.

    Daha İyi Kilo Kontrolü
    Yeterli uyumak kilonuzu korumanıza yardım etmektedir. Uykusuzluk kilo alma riskinizi arttırmaktadır. Kronik olarak yorgunsanız, yürüyüş yapmak üzere dışarı çıkmak ya da işten sonra sağlıklı bir akşam yemeği pişirmek için enerjinizin olma ihtimali azdır.

    Daha Güçlü Hafıza
    Unutkanlık mı hissediyorsunuz? Bunun sebebi uykusuzluk olabilir. Eğer yeterli uyumazsanız, anılar doğru şekilde depolanmaz ve kaybolabilir. Uykunun yanlış kuruntular geliştirme ihtimalini düşürmektedir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş