Çok Çalışkan Olmalıyız şarkısı; “Ponpon Ayıcık” adlı hikâye

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Sanat; Oyun- Hareket:


    Öğretmen önceden kaş, göz vb. eklemeler ile karakterize ettiği pastel boyaları çocuklara konuşturarak, “Merhaba çocuklar! Benim adım pastel boya. Daha önce benimle hiç resim yaptınız mı?” diye sorar. Çocuklardan aldığı geri bildirimle “Pastel boya nedir? Bu boya kalemi ile çalışma yaparken nelere dikkat ederiz?” sorularına cevap verici açıklamalarda bulunur. Öğretmen, gerekli yönlendirmeleri yaptıktan sonra her çocuğun sınıfa uyumdaki nabzını yoklar. Yakından ilgilenerek onları konuşturmaya, resimleri nasıl yapacakları konusunda rehberlik yapmaya çalışır. Sık sık beğeni ifade eden cümleler ve takdir edici sözler kullanır. Sonra çocuklar pastel boya ile “Okuldaki ilk çizgilerim.” konulu serbest resim yaparlar. Yapılan resim faaliyet dosyasına kaldırılır.

    Öğretmen öğrencilere kalem ve silginin işlevini gösterir. “Kalem çizer, silgi siler.” denilerek hep birlikte kalem ve silgi draması yapılır.

    Öğretmen çocuklardan bazısına kalem bazısına ise silgi olma görevini verir. “Kalem” dediğinde kalem rolü alan çocuklar sınıf da dolanarak sınıfın her yanını çiziyormuş gibi yaparlar. “Silgi” dediğinde silgiler kalemlerin çizdikleri yerleri silerler. “Kalem silgi, kalem silgi, hop!” denildiğinde ise oturarak öğretmenin oturma komutuna uygun davranırlar.


    Türkçe:


    Öğretmen “Hop hop hop, minik tavşanlar büyüdü. Okuluna doğru yürüdü. Masal saati geldiği için, sıra sıra mindere dizildi.” cümlesini söyleyerek çocuklara hikâye saatinin başladığını haber verir. Nasıl bir düzende oturulacağını hatırlatır.

    Okula gitmenin önemini anlatan “Ponpon Ayıcık” adlı hikâye ayı kuklası kullanılarak anlatılır.

    “Merhaba benim adım Ponpon Ayıcık. Sizinle bir anımı paylaşmak istiyorum. Ben şimdi artık kocaman bir ayıyım. Sizinle aynı yaştayken annem ve babam beni okula gönderdiler. Okulda balığın nasıl yakalandığını en iyi balın nerelerde bulunduğunu her şeyi öğrendim. Oysa komşu ayımızın kızı Çançan ayıcık okula gelmek istemedi. Bizler okulda eğlenceli vakitler geçirirken o evinde canı sıkılarak bekledi. Günlerden bir gün arkadaşım Çançan ayıcıkla ormanda geziyorduk. Arıların yuvasının olduğu bir ağaca rasladık. “Arkadaşım yapma” dememe kalmadan Çançan elini arı kovanının içine soktu. Kızgın arılar onu kovalamaya başladı. Oysa okulda bize öğretmenimiz kovanlardan bal alırken önce arılardan izin istememizi, onların ihtiyacından fazla olan balları almamızı öğretmişti. Çançan bunu bilmediği için sıkıntı yaşadı. O günden sonra o da okula gelmeye karar verdi.” (N. Şirin)

    Hikâyenin bitiminde öğrencileri gözlemleyerek, istekleri doğrultusunda sınıftaki oyuncaklarla oynamalarına rehberlik eder.

    Günün bitiminde öğretmen sevgiyle çocukları evlerine gönderirken “Öğretmenin hediyesi” olarak kalp şeklinde hazırladığı küçük yaka kartlarının içine “Seni çooook sevdik!” yazısını yazarak çocukların yakalarına takar.

    Ertesi gün tekrar gelmelerini, kalplerine iyi bakmalarını söyleyerek buna sevineceği belirtir.

    Çocukların hazırlanarak eve gitmelerine rehberlik eder.

    Müzik:


    Çok Çalışkan Olmalıyız şarkısı öğrenilir.


    Çok Çalışkan Olmalıyız

    Çok çalışkan olmalıyız, çok çalışkan olmalıyız.

    Tembel tembel durmamalı, günler hiç boş kalmamalı.

    Her iş zordur bilmeliyiz, güçlükleri yenmeliyiz,

    Bu ulus için, bu vatan için, çok çalışkan olmalıyız.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş