Çocuk ve gençlerde kilo denetimi için öneriler

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Obezite birçok genç ve orta yaşlı kişilerin sorunları arasında yer almaktadır. Şişman ebeveynlerin çocuklarının şişman olduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmış gerçekler arasındadır. Obezite sorunu ile baş etmek istiyorsanız ve bu konuda çocuğunuz ve kendiniz için ne gibi önlemler alabileceğiniz konusunda önlem almak istiyorsanız yazımın devamında yer alan tavsiyelere göz atmayı ihmal etmemelisiniz.

    *Çocuk ve gençler gelişme çağında oldukları için kilo vermeleri amacı ile onların yemelerinden kesme uygulaması yerine hareketlerini arttırmaya özen göstermelisiniz.

    *Yemek hazırlığını birlikte gerçekleştirebilirsiniz.

    *Yemek saatinde birlikte yemek yiyin ve sohbet edin.

    *Hızlı yemek yemeyin ve yedirmeyin; çünkü hızlı yemek yediğiniz sürece daha çok yemek yiyorsunuz. Çünkü tokluk hissinin beyine ulaşması biraz zaman alıyor.

    *Tv izlemeyi yemek saatinde gerçekleştirmeyin.

    *Yağ ve şeker oranı yüksek içecekleri sofranızda daha doğrusu evinizde bulundurmayın.

    *Ara öğün seçimlerinizde fındık, badem, yoğurt gibi sağlıklı seçimlerde bulunun.
    cocuklarda_obezite_alarmi_1415448263_9379.jpg
    *Çocuğunuzun tabağını bitirmesi için ısrarcı davranmayın.

    *Ailece aktivite yapabilirsiniz.

    *Çocuğunuzda kilo problemi varsa bir diyetisyen yardım alabilirsiniz.

    *Çocuğunuzla birlikte bir spor kulübüne üye olabilirsiniz.

    *Herhangi bir zayıflama ilacı kullanmasına müsadee etmeyin.

    *Yemek porsiyonlarını küçültün.

    *Çocuğunuz fast food yemekten vazgeçemiyorsa bunu her gün yerine haftada 1 ya da 2 kere yapmasına rehber olun.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş