Çocuğunuzun Bağışıklığını Nasıl Güçlendirirsiniz

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Ebrar tarafından paylaşıldı.

  1. E

    Ebrar Bölüm Yöneticisi

    İdealist öğretmene düşen şanslı çocuklar hem ruhsal hem de bedensel oldukça yararlı bilgiler edinebiliyorlar. Çocuklarımızın sağlığını asla şansa bırakmayınız.
    Çocuklarda çoğu hastalık (alerjiler, astım, sinüzit, cilt problemleri, sık hastalanma, kansızlık, kabızlık, gelişme geriliği...) hatalı beslenmeyle alakalıdır.
    Birçoğu da psikolojik kökenli olabilir. (Ağrılar, yorgunluk, hormonal problemler, gece yatağı ıslatma, saldırganlık vs.) bunların yanı sıra genetik faktörleri de
    unutmamız gerek...
    [​IMG]
    Çocuğunuz okula başlamadan önce, sağlık açısından riskli bir durumu varsa mutlaka sorumlu öğretmeniyle ve okul yönetimiyle görüşün. Riskleri, ilaçlarını, tedavisinin
    özelliklerini bildirin. Bazı ailelerin okulda sorun yaşamamak için çocuklarının hastalıklarını veya risklerini sakladıklarını, sonra da zor durumda kaldıklarını
    biliyorum!

    Maalesef son yıllarda hatalı beslenme ve az hareketliliğe bağlı olarak çocuklarda aşırı şişmanlık gibi çeşitli sağlık problemleri başladı. 12-13 yaşındaki çocuklarda kolesterol ve selilüit sorunu ortaya çıkıyor. Şu an sağlıksız ve fazla kilolu yetişen nesil aslında ülkemizin gelecekteki en önemli sorunlarından birini oluşturuyor.

    Peki ne yapılmalı?
    1- Çocuklarınıza mutlaka sebze ve meyveleri sevdirmeye çalışın. Çoğu çocuğun damak zevki uç ve aşırı keskin lezzetlere alıştırıldığı için sebzeler onlara yavan geliyor.

    2- Okulla işbirliği yaparak işlenmiş ve rafine gıdalardan çocuğu uzak tutmaya çalışın. Öğretmenlerin de bilgilendirmeleriyle çocuklar sürekli cips, gofret, çikolata, boyalı şekerler, asitli içecekler, katkı maddeli yiyecekler ve yağlı şarküteriden biraz uzaklaştırılabilir.

    3- Çocuğunuza ara öğünleri kendiniz hazırlayıp verin. Evde yaptığınız üzümlü kurabiye, cevizli tarçınlı kek, tuzlu bisküvi gibi yiyecekler dışarıdan alışverişi biraz azaltır.

    4- Çocuğu beyaz şekere değil doğal şekere yönlendirin: Sürekli şuruplu, tatlı, aşırı şekerli çay, çikolata, hamurlu tatlılar derken çocuğun ensülin düzeyini bozabilirsiniz. Muz, üzüm, taze sıkılmış posalı meyve suyu, kuru meyveler, esmer şeker, bal, hurma şurubu gibi doğal şekerler şeker ihtiyacı için daha uygundur.

    5- Okulun aylık yemek listesini mutlaka alın ve listeyi beğenmediğiniz günlerde çocuğunuzun beslenmesini evden verin. Özellikle yemek listesinde kızarmış sosis, konserve gıdalar gibi sağlıksız yiyecekler olduğu zaman...

    6- Kuru yemişler, çerezler, ceviz vs. zekâyı açar, çocuğun beyni daha iyi çalışır. İçlerindeki Omega-3 yağı oldukça önemlidir.

    7- Okul çocuğu için yararlı bitki çayı formülleri...

    Sık hastalanan çocuklar için: 1 tutam ıhlamur, biraz kök zencefil, biraz meyankökü, çok az kuşburnu. 1-2 dakika kaynatıp 2-3 dakika demleyin.

    Zihin açıcı çay: Adaçayı ve 1-2 adet kakülenin çekirdeklerini 1 dakika kaynatın, 1 dakika demleyin.

    Gergin, heyecanlı, uykulu çocuklar için: 2-3 yaprak melisa, yarım kaşık rezene tohumu, bir tutam papatya ve daha az naneyi 1-2 dakika kaynatın, 2-3 dakika demleyin.

    Sık ağrı çeken çocuklar için: 1 tutam papatya, 1 tutam anason, 1 tutam nane, 1-2 yaprak melisayı 1-2 dakika kaynatın, 2-3 dakika demleyin. Tüm bu çayları özellikle hurma şurubuyla veya esmer şekerle veya ılık sulu balla verebilirsiniz.

    8- En faydalı içecek sudur. Çocuğunuzun okul çantasına her gün 1 veya 2 küçük cam şişede su verin ve bolca içmesini tembihleyin.
     

    Ekli Dosyalar:

  2. Murat

    Murat Yönetici

    Çocuğunuz ile konuşmak her zaman ona iyi gelecektir, çocuklara gereken önemi göstermek gerekiyor.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş