Bu Yemekler Uykusuz Bırakıyor!

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Akşam saatlerinde tükettiğiniz besinlerden bazılarının bire bir uyku düzeniniz üzerinde etkisi olduğunu biliyor muydunuz?

    Öncelikle sindirimi zor gerçekleşen; uzun süre mide ve bağırsakta tutulan yiyeceklerin yatma saatine yakın tüketilmesi birçok sağlık probleminin oluşumuna zemin hazırlamaktadır.

    Uykunuzu düzensizleştiren yiyecekler:


    21.jpg
    Kırmızı et: Yemek saatiniz geciktiği zaman protein içeriği yüksek ve sert yapısı itibari ile uzun süre tokluk hissi veren bu yiyecek bağırsaklarınızda olacaktır. Bu durum uyku dğzensizlikleri oluşturacaktır.
    fft20_mf5026728.Jpeg
    Yatmadan önce içeriğinde sarımsak bulunan yiyecekler tüketmemelisiniz. Sarımsak uykunuzu kaçırabilir - mide ekşimesine neden olduğu için-. Uyku kaçırıcı etkisi vardır.
    18_6.jpg
    Genel olarak tüketimi sabahları tercih edilen kahvaltılık tahıllar gece tüketilmesi durumunda kan şekerini yükselterek uykunuzun kaçmasına sebep olur.
    18_7.jpg
    Gün içerisinde çay ya da kahve yanında sıklıkla tükettiğimiz şeker barları da geceleri uyklunuzun düzensizleşip uykunuzun kaçmasına sebep olabilir.

    Bitter çikolata size enerji verir; uykunuzu kaçırır. Uykunuzu kalitesizleştirmek istemiyorsanız bitter çikolata tüketimi tercihinde bulunmamalısınız.

    Alkol uyku yapar; ama uzun ve rahat uyuyabileceğinizi sanmıyorum. Gece boyunca birkaç kez uyanmanıza sebep olacak alkol zaman içinde bağımlılığa dönüşebilir. Huzurlu bir uyku istiyorsanız alkolden uzak durmalısınız.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Gece kelle paça içip o kadar rahat yatan birisi için ne diyebilirsiniz :)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş