“Bir Tane“ adlı parmak oyunu; “Tavşan dereden nasıl geçmeli?” draması

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Türkçe:

    Öğrencilerin getirdiği resimler oluşturulan “Biricikler“ köşesinde sergilenir. Çocukların dikkati hazırlanan köşeye çekilir. Resimlerin yanına büyük boy olarak hazırlanan 1 rakamı konulur. Her çocuktan 1 tane oyuncağı (birbirinden farklı olmalı) köşeye yerleştirmeleri istenir.


    “Bir Tane“ adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte oynanır.


    Bir Tane

    Annem bir tane, (Elle bir hareketi yapılır.) / Babam bir tane, (Elle bir hareketi yapılır.) / Kalbim bir tane, (Elle bir hareketi yapılır.)

    Başım bir tane, / Yanaklarım bol bol öpülsün diye, / İki tane (Yanaklar gösterilir.).

    Drama:


    “Tavşan dereden nasıl geçmeli?” problem durumu çocuklarla drama yaparak çözülür. Dere görüntüsü vermek için iki tane uzun ip karşılıklı aralarında mesafe olacak şekilde yere konulur. Öğretmen dramayı anlatır. Çocukları hareketlerini yapmaları için yönlendirir.


    “Ormanda yaşayan bir tavşan varmış. Zıp zıp zıplar, hop hop hoplarmış (Zıplama hareketi yapılır.). Tavşanın karnı çok acıkmış. Derenin karşısında çok güzel havuçlar varmış. Ama tavşan oraya nasıl gideceğini bilememiş. Çocuklar sizce tavşan dereden karşıya geçip nasıl karnını doyurabilir?”


    Çocuklar tarafından getirilen çözüm önerileri gerçekleştirilir. (Taşları koyarak zıplayabilir, yüzerek geçebilir, bir kütüğün üzerine binerek vb. Bu cümleler çocukları aklına gelmezse öğretmen yönlendirici cümleler kullanır.) Drama sırasında mantıklı mantıksız bütün öneriler kabul edilerek en uygunu seçilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş