Bayramda sakın bu hataları yapmayın! ( Kurban Bayramı'na Özel)

Konu, 'Her şeyin Başı Sağlık' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Bayramı en sağlıklı şekilde geçirmek istemez misiniz? Bayramda yapabileceğiniz birtakım yanlış beslenme alışkanlıkları olabileceğini düşünerek sizler için bayramda neler yapabileceğinizi; hangi hatalara düşmemeniz gerektiğini paylaşmak istedim. Umarım faydalı bilgiler ışığında harika bir bayram geçirirsiniz.

    *Güne hafif bir kahvaltı ile başlamak olmazsa olmazınız olmalıdır. Söğüş salata, çökelek, lor, şekersiz çay ya da yeşil çay gibi bitki çayı alternatifleri harika bir güne başlamanızı sağlar. Not: Çayınız şekersiz olmalı. Tam buğday ya da çavdar ekmeği börek, poğaçadan daha sağlıklı tercihler arasında yer alacaktır. Böylece kan şekeriniz dengelenecektir.

    *3 ana öğün ve 3 ara öğün ilkesini unutmadan beslenelim.
    bayramda-sakin-bu-hatalari-yapmayin-341254.jpg
    *Kurban bayramının vazgeçilmezi eti tüketirken kavurma, kızartma, mangal yerine haşlama, ızgara ya da fırında pişirme yöntemlerinden faydalanalım.

    *Bayram ziyaretlerine giderken baklava yerine sütlü tatlı, bitter çikolata ya da dondurma seçeneklerini değerlendirerek gidebilirsiniz. Konuklarınıza baklava, kadayıf yerine dondurmalı ya da sütlü tatlılar gün kurusu, badem gibi ara öğün seçenekleri sunabilirsiniz.
    bayramda-sakin-bu-hatalari-yapmayin-341257.jpg
    *Çocuklarınızı mümkün mertebe tatlılardan uzak tutun. .Çünkü fazla tatlı hem fazla gereksiz kalori hem de diş çürüklerine sebep olur.
    bayramda-sakin-bu-hatalari-yapmayin--750599.jpg
    *Siyah çay yerine ıhlamur, papatya, rezene gibi bitki çayı tüketimlerinde bulunabilirsiniz.

    *Günde en az 2- 2,5 litre su tüketimine özen gösterin.

    *Ara öğünlerinizde belirli miktarlarda kuruyemiş tüketiminde bulunmaya gayret etmelisiniz.

    *İlla da tatlı tüketecekseniz yarım porsiyon tüketin ve diğer ana yemeğinizde sebze ağırlıklı tüketime özen gösterin.

    *Metabolizma hızınızdan kaybetmemek adına ana- ara öğün bütünlüğünü koruyun.

    *Bayramda neler yediğinizin kaydını tutun ki kontrolü elinizde tutabilin.

    *Bayramda çok çeşitli bir yemek sofrası ile karşı karşıya kaldığınızda en sağlıklı besinlerden oluşan bir tabak hazırlayıp tüketme tercihinde bulunun.

    *Kabızlık problemlerinin önüne geçmek istemiyorsanız gün içinde 5 porsiyon sebze- meyve tüketmeye gayret edin.
    bayramda-sakin-bu-hatalari-yapmayin-341267.jpg
    *Yürüyüş ya da yapabileceğiniz fiziksel aktivitelerden vazgeçmeyin.
     

    Ekli Dosyalar:

  2. Murat

    Murat Yönetici

    Kurban Bayramında sürekli su içmeli ve kavurmanın yangınını söndürmeliyiz.
    [​IMG]
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş