Balık Yemek Zararlı Mı ( fazla civa var korkusu ile)?

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizfeneri tarafından paylaşıldı.

  1. d

    denizfeneri Yeni Üye

    Sizce balık yediğimizde civa oranı artar mı? Balık sezonunun arttığı şu günlerde balık yersem vücudumuzdaki civa oranı artar mı, biriken civanın vücudumuzda birikmesi zararlı mı, hangi balığı çok tüketmeliyiz gibi sorular aklımızı karıştırmaktadır.
    Balıkta bulunan omega-3 miktarı aslında doymamış yağ asitleri olarak bilinmektedir. Hem kalp hastalıklardan korunmamızı sağlayan hem de vücuttaki trigliserid oranını düşürerek kalp krizi riskini azaltan balık bizim sağlığımız açısından faydalıdır. Haftada en az 2 kez yenmesi gereken balık aynı zamanda kızartılmadan sofralarımızdaki yerini almalıdır. Deniz ve göllerde yüksek oranda bulunan civa miktarı düşünüldüğü zaman insanlar balık tüketimlerine dikkat etmek gerektiğinin farkındalığını hissederler. Özellikle köpek balığı, kılıç balığı, kral uskumru ve derin su balığında civa miktarı yüksekken; hamsi, palamut, uskumru ve somon gibi balıklarda fazla miktarda civa bulunmamaktadır. Küçük balıklar omega- 3 ihtiyacımızı karşılama bakımından yeterli oranı bünyelerinde bulundurmaktadır. Bu nedenle bu balık tüketimleri ihtiyacımız olanı bize vermektedir.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Ben şunu bilir şunu söylerim; doğa da katkısız olan her şeyi yiyebilirsiniz ( Haram olmayan) bu nedenle endişe etmeyin sizi mükemmel şekilde yaratan Allah yediklerinizi nasıl eriteceğini yada düzenleyeceğini herkes den tabiki de iyi biliyor.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş