Az Yemenin 10 Yolu

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında Küçük Tırtıl tarafından paylaşıldı.

  1. Küçük Tırtıl

    Küçük Tırtıl Yeni Üye

    Diyet yaptığımız süre boyunca kendimizi adeta sınırlandırılmış hissederiz ve yeme alışkanlığımızı azaltacağımıza zaman zaman kendimize hakim olmadığım olur. İşte bu zaman dilimlerinde kendimizi frenlemenin yani az yemenin 10 yolunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

    *Her lokmanızı sayın. Günde 3 öğün yemek yüyebilirsiniz; fakat bu üç öğün haricinde masanızda kepekli bisküvi ve bir elma bulundurup bu kalorisi az tüketimleri ara öğün olarak tüketebilirsiniz.

    *Markete girdiğinizde sevdiğiniz abur cuburları sepetinize doldururken bir taneden bir şey olmaz demeyin ( öyle bir oluyor ki ne siz sorun ne de ben anlatayım :) ) aldığınız abartılı abur cuburları geri dönüp yerine koymayı bilin.

    *Aç karnına asla alışverişe çıkmayın ve alışveriş listenizi asla aç karnına yapmayın.

    *Öğle yemeğiniz için düşük yağlı bir sandviç yediniz ama bu kalorisi düşük tercihinizi asla öğleden sonra fazla kalorili bir ödül ile kapatmaya kalkmayın.

    *Tabağını ilk bitirenlerden olmayın. Yemek sofrasında sağlıklı bir arkadaşınızla yan yana oturun ve ona uyum sağlayacak şekilde tabağınızdakileri yavaş yiyerek tüketmde bulunun.

    *Diyetiniz boyunca restaurantlardan uzak kalmayı bildiğiniz gibi evinize de dışarıdan yemek söyleme tercihinde bulunmayın.

    *Bir aile boyu cips aldınız ve tek başınıza tüketmek üzeresiniz. Bunu yaptıktan sonra bir iki dakika öncesine yani onu yemeden önceki halinize dönmek isteyeceğiniz konusunda size garanti verebiliriz. Bu nedenle ya cipsi gözünüzün önünden kaldırın ya da bir arkadaşınıza hediye edip tükenmesini sağlayın.

    *İçeceklerinizin kalorisi hakkında bilgi edinin.

    *Görsel ilüzyonlarla kendinizi doyurun. Mesela az bir yemeği büyük bir tabağa koyup kendinizi tatmin edin.

    *Spor yaptım diye düşünüp soluğu fast food restaurantlarda almayın.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş