“Ayakkabı” adlı parmak oyunu; “Kıyafetlerin Dili” adlı hikâye

Konu, 'Eğitim Öğretim' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman- Türkçe:


    Sınıfın içerisine askı üzerine kıyafetler (elbise, pantolon, etek vb.) yerleştirilerek kostüm ve aksesuar köşesi hazırlanır. Çocukların kıyafetleri incelemeleri sağlanır.


    “Ayakkabı” adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte oynanır.


    Benim adım ayakkabı,

    Ayaklarını sıkıca tutar,

    Seni tehlikelerden,

    Sıcak ve soğuktan korurum.

    Sen de beni korur musun?

    Yerlerde beni unutursan,

    Üzerime basılırsa,

    Arkama basarak giyersen,

    Bir daha düzeltmezsen,

    Çabucak eskiyerek,

    Hemen ayrılırım senden.

    Üüüü! Ben çok üzülürüm senden ayrılırsam,

    Üzülmez misin peki sen? (N. Şirin)


    Dolaplar incelenerek eşyaların adı (pandif, hırka, faaliyet, oyuncak) tekrarlanır. Ayakkabıların nasıl giyileceği uygulamalı olarak gösterilir (Oturarak, giyilecek ağız kısmını açarak vb.).


    “Kıyafetlerin Dili” adlı hikâye anlatılır.

    “Küçük bir dolabın içinde kıyafetler harekete geçer. Dolap bir o tarafa bir bu tarafa sallanmaya başlar. Küçük dolap bu hareketlenmeye dayanamaz. Kapağı bir anda açılır. İçindeki kıyafetler yere düşer. Kıyafetler kendi aralarında konuşmaya başlarlar. “Elif bizi dolaba koyarken katlamayı unutuyor.” “Ufff! Her tarafım ağrıyor. Bizi nasıl katlayacağını anne ve babası ve öğretmeni öğretiyor ama Elif yine de bizi dolabın içine düzensizce bırakıyor. Bu durumdan rahatsız olduğumuzu artık Elif’e anlatmamız gerek. Çünkü o çok iyi kalpli bir çocuk bizi mutlaka anlayacaktır.”


    Dramatizasyonun ardından üst, alt, iç ve dış kıyafetlerden birer tane örnek hazırlanarak üzerlerine kaş ve göz figürleri eklenir.

    Kıyafetler konuşturularak nasıl giyilmeleri ve nasıl katlanmaları gerektiğini anlatırlar.


    Oyun ve Hareket- Müzik:


    Öğrencilerden montlarını sınıfa getirmeleri istenir. Çocuklar pantiflerini de çıkarır.

    Öğretmen müzik eşliğinde aynı anda başlayarak çocukların mont ve pantiflerini giymelerini ister. En düzgün giyinen çocukların başarıları, diğerlerinin de gayretleri alkışlanır.


    Fen- Matematik- Sanat:


    Çocukların getirdikleri kıyafetler incelenir. Kıyafetler çocukların şimdiki vücut ölçüleri ile kıyaslanır, eski ve yeni halleri karşılaştırılır. Kıyafetlerin yıpranma lekelenme durumu incelenerek bunların neden olabileceği üzerine konuşulur. Bir çocuk manken olarak seçilir.

    Gazete kâğıtlarından kıyafetler yırtılarak çocuk mankenin üzerine ataçlarla tutturulur.

    Evden getirilen kıyafetler konuşturularak sahiplerine, onları yıpratmadan kullandıkları ve yıllarca sakladıkları için teşekkür ettirilir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş