Araçlara Kış Lastiği Takmanın Faydaları

Konu, 'Soralım Öğrenelim' kısmında Mevsim tarafından paylaşıldı.

  1. M

    Mevsim Yeni Üye

    Arabaya Kış Lastiği Takmanın Faydaları Nelerdir
    Kış Lastiklerinin Faydaları Hakkında Bilgi

    Kış lastiği kullanmanın pek çok faydası vardır. Kış lastiği Kış sezonu başında takıldığında, ıslak ve karlı zeminlerde maksimum hareket kabiliyeti sunar. Mevsimine göre yaz ve kış lastiği kullanmak lastiklerinizin kilometre performansını artırdığı gibi kış lastiklerinin sağladığı yararlardan da faydalanmanızı sağlar.
    [​IMG]
    Kış lastikleri özellikle, düşük sıcaklıklarda ıslak, karlı, çamurlu ve kuru zeminlere aktif olarak cevap vererek bu yol ve hava şartlarında yaz lastiklerine oranla daha yüksek güvenliği garanti etmek üzere üretilmiştir. Özel sırt deseni soğuk kış aylarında ıslak yol koşullarında yüksek güvenilirlik sağlar. Geleneksel lastiklere göre ıslak zeminlerde %10 ve kar üzerinde %20 daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır.
    [​IMG]
    Sonbahardan ilkbahara kadar kış lastikleri, hava koşullarındaki ani değişimlerden kaynaklanan planlanmamış frenlemelere maruz kaldığınızda özgürce seyahat etmenizi sağlar. Kış sezonu boyunca bazı ülkelerin yolları uzun süre karla kaplı kalırken, başka ülkelerde bu süre aralıklı yoğun kar yağışlarının meydana gelmesiyle daha kısa sürebilir. Bu problemler bireysel veya toplu taşımayı etkilediği gibi aracın performansını da etkilemektedir.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Çoğu sürücünün önemsemediği kış lastikleri, gerek sürüş güvenliği, gerekse de çekiş açısından büyük farklar içerir


    Araçlar da, tıpkı insanlar gibi mevsimlere göre giyinmelidir Nasıl ki yazlık ayakkabıyla kışın sokakta yürümekte zorlanıyorsak, ıslak ve karlı yollarda otomobiliniz de yazlık lastikleriyle trafikte kolay yol alamayacaktır


    Öncelikle yaz lastikleri, kışın da kullanıldığında ömrünü daha çabuk tamamlar ve güvenilirliği azalır Lastik, parça koparmaya başlar ve yolu kavrama yeteneğini kaybeder Bu, hava sıcaklıklığı +7°C'nin altına düştüğünde, yaz lastiği bileşenlerinin aşırı sertleşmesinden kaynaklanır


    Bununla birlikte yaz lastiğiyle kaza yapma riskimiz, kışın 6 kat fazladır Zira karlı zeminde, kış lastikleriyle 50 km/s hızla giden araç 35 m'de dururken, yaz lastiğiyle bu mesafe 43 m'dir Buzda 30 km/s ile giden ve kış lastiği takan aracın fren mesafesi 57 m'dir Yaz lastiklerinde bu 68 m'ye uzar Kış lastiklerinin girintilerinin derin olması, karlı ve buzlu yollarda araçların çekiş gücünü artarırken, frenlemede yukarıda saydığımız farkları yaratır




    Ve bunlara dikkat!


    Kış koşullarında ani kalkış ve duruşlardan kaçının


    Çivisiz kış lastiğiniz yeniyse, ilk 100 km'de 80 km/s hızın üzerine çıkmayın


    Kış lastikleri, soğukların başladığı ekim-kasım ile sona erdiği mart-nisan ayları arasında kullanılır Bu lastikler kış biter bitmez çıkarılmalı, bir sonraki sezon için karanlık ve rutubetsiz ortamda saklanmalı Eğer balkonda saklanacaksa, siyah kalın bir naylon torbaya konulmalıdır


    Aracın orijinal ebadından daha geniş tabanlı lastikler kullanırsanız, yağışlı ve karlı yollarda kızaklama riski artar


    Lastiğin hava basıncı, kesinlikle lastik ve araç üreticisinin verdiği değerler olmalı Düşük basınç, yola tutunmayı artırmayıp, aksine azaltır Kış şartlarında lastik havalarını 02 bar artırmak, zemindeki karlı tabakayı yarmayı kolaylaştırıp, çekişi artırır


    Kış ve yaz lastiklerinin sürüş kontrolü biribirinden farklıdır Sadece çekişin olduğu tekerleklere değil, dört tekerleğe de kış lastiği takmak gerekir


    Kış lastikleri, diş derinliği 3 mm'nin altına düştüğünde kullanılmamalıdır




    YOKOHAMA'DAN 'ZERUMA' TEKNOLOJİSİ


    Yokohama'nın lastiklerinde kullandığı "Zeruma" teknolojisi, değişen hava koşullarında lastiğin esneklik ve yumuşaklığını koruyup maksimum yol tutuş sağlıyor Yüksek performanslı araçlara yönelik "AVS Winter V901", lastik, deseni sayesinde araç hızını düşürmüyor ve sürüş keyfini kaçırmıyor 4x4 araçlara yönelik "Geolandar I/T" ise, orjinal buz tutucu hamuru ve zig-zag bloğuyla karın dağılmasını sağlıyor "Guardex F600" de, geniş desen temas yüzeyi ve düz kanallarıyla zorlu koşullarda güçlü kavrama sağlıyor




    PİRELLİ SOĞUGU SEVİYOR


    Pirelli'nin "Winter Sottozero" lastiği, ekim-nisan ayları arasında hava koşulları ve kullanılan otomobil ne olursa olsun, performans ve verimliliği garantiliyor


    "Winter Snowsport" ise, spor otomobiller ve güçlü sedanlara yönelik Taban deseni ıslak ve kuru zeminlerde konfor, güvenlik sağlarken, karlı zeminde yol tutuşu artırıyor "Winter Snowcontrol", özellikle şehir içinde kullanılan orta ve düşük güç sınıfı araçlar için Yeni kauçuk karışımıyla zorlu koşullar ve soğuk havalarda hem çekişi, hem de sürüş emniyetini artırırken, sessiz kullanım sağlıyor


    "Winter Carving", çivi takılabilen bir kış lastiği Taban deseni kar ve buzda daha iyi tutunma sağlarken, lastik, ömrü boyunca performansını kaybetmiyor Lüks arazi araçları içinse "Scorpion Ice & Snow" bulunuyor




    BRİDGESTONE'DA YENİLİKLER VAR


    Bridgestone, "LM20" ve "LM25" binek araç lastikleriyle bu kış da iddialı LM20, yüksek performanslı araçlara kış koşullarında tam performans sunuyor Sırt deseni bilgisayar ortamında tasarlanan LM25 ise, mutlak yol tutuş için geliştirilmiş


    Markanın yeni pazara sunduğu "Ice Cruiser" serisiyse uzun süreli ağır kış koşullarının hüküm sürdüğü bölgeler için Kar çivisi takmaya elverişli Ice Cruiser, "LM18", "LM22" ve kar çivisi takılabilen "WT17" ile birlikte markanın binek ürün gamını tamamlıyor Bridgestone, 4x4'ler içinse bu yıl "DM-Z3" ve "LM25"i sunuyor




    LASSA'DAN İKİ KORUYUCU LASTİK


    Lassa, "Snoways 2 Plus" binek araç lastiğinde, çok sayıda ince oluklardan oluşan özel bir sırt deseni kullanmış Bu da araçlara buzlu, karlı ve ıslak zeminlerde sessiz sürüş ve yol tutuş kabiliyeti kazandırıyor Hafif ticarilere yönelik "Winterra" ise, kış koşullarında güvenli sürüşün yanında, dört sıra dişli sırt deseniyle ön ve arka aksta kullanım imkanı veriyor



    FULDA İLE YOLA DAHA İYİ TUTUNUN


    Alman üretici Fulda'nın bu yılki yeniliği, "Kristall Montero 2" Yeni kış sırt hamur bileşimi, lastiğin, tüm hava koşullarında yola daha iyi temas etmesini sağlıyor Bu da tüm yol yüzeylerinde daha kısa fren mesafesi ve mükemmel çekiş olanağı anlamına geliyor Fulda'nın, 4x4 araçlara yönelik "Kristall 4x4" lastikleri de mevcut




    DUNLOP'LA PERFORMANSTAN ÖDÜN YOK


    Dunlop, yüksek ve ultra yüksek performanslı otomobillere yönelik yeni kış lastiği "SP Winter Sport 3D" ile çeşitliliğini artırdı Kışın da araçlarını performansını yitirmeden kullanmak isteyenlere uygun bir ürün Lastik, özel yapısıyla, karlı ve ıslak zeminlerdeki üstün kavrama ve fren yeteneğini, kuru zeminde de sürdürüyor "SP Winter Sport M3" de kış mevsiminde tüm yol şartları için her anlamda geliştirilmiş Lastiğin ıslak zeminde kaymaya karşı direnci artırılmış




    CONTİNENTAL İLE KIŞ ZOR DEĞİL


    Markanın "WinterContact TS 800" lastiği, tüm küçük ve orta sınıf otomobillerde kullanılabiliyor Bal peteği tasarımlı sırt deseni, düz ve virajlı yollarda güvenli sürüş sağlıyor


    "WinterContact TS 810 Sport" ise, performanslı araçlar için Lastik, kış şartlarında kuru yolda gidercesine frenleme ve suda kızaklama riskinden kurtulma performansı sunuyor Ultra yüksek performanslı araçlara yönelik "WinterContact TS 790 V" de, çapraz geçmiş yivleriyle kar ve buzda güvenli kavramayı sağlıyorOrta üst ve lüks sınıf araçlara da, "WinterContact TS 810" takılabiliyor




    MİCHELİN KIŞ LASTİKLERİNİ YENİLEDİ


    Michelin, iki yeni modelle kış lastik serisini genişletti Yeni "Alpin", şehir içinde kompakt otomobiller, sedanlar ve minivanlar için tasarlanırken, "Latitude Alpin" ise 4x4 arazi araçları için geliştirilmiş Frenleme ve çekiş konusunda performans beklentilerini fazlasıyla karşılayan iki model de, dayanıklı yapılarıyla, sonraki kış mevsimlerinde de verim alınmasını sağlıyor




    GOOD YEAR ZORLU KOŞULLARDA TEST EDİLDİ


    Goodyear, yüksek performans ve lüks araçlar için yeni kış lastiği "UltraGrip Performance"ı sunuyor Bu lastik, kar, buz ve çamur üzerinde daha fazla emniyet, konfor için geliştirilmiş Islak zeminde ve çamurda, hem daha iyi frenleme, hem de araca daha iyi kontrol etme imkanı veriyor Testleri İsviçre ve Finlandiya'nın zorlu kış koşullarında gerçekleştirilen lastiğin sırtında, buzlu ve karlı zeminlere daha iyi tutunmasını sağlayacak daha fazla sayıda kanal bulunuyor
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş