Annem Yıllarca Bana Yalan Söylemiş:)

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında ender tarafından paylaşıldı.

  1. ender

    ender Yeni Üye

    Anneniz küçükken size hep ekmek ye karnın doysun derdi değil mi? Bana öyle derdi. Belki de şimdi ondan şu an balık etli -şişmanlığı kabul etmiyorum:)- biri oldum çıktı.

    Aşırı ekmek yemek kilo aldırır; aynı zamanda kan şekerimizin hızla yükmesine sürekli acıkmamıza sebep olur. Bu da doğal olarak kilo vermemizi engeller. Beyaz ekmeği yedikçe yemek istersiniz ve karnınız şişse bile doymak bilmezsiniz. Bu da kilo almanızı kaçınılmaz kılar.

    Peki, ekmekten kurtulmak için ne yapmalıyız?

    *Bence ekmek yemediğiniz zaman midenizin küçüleceğini, kilo verdiğinizi, az yemekle doyduğunuzu hayal ederek işe koyulabilirsiniz. Ardından her gün yediğiniz ekmeği azaltmaya başlayarak harekete geçebilirsiniz. Her lokmanızın kıymetini bilerek onu hissederek yiyin ki ekmek yemedim deme lüksünüz kalmasın.

    *Her gün azalttığınız oran bir gün gelecek son bulacak ve bir bakmışsınız ki ekmek tüketmiyorsunuz. Bu ne güzel bir haber değil mi? Kendi ideal kilonuza eriştiğinizde iradenize sahip olmayı öğrendiğiniz zaman gün içinde 1 ya da 2 dilim tüketebilirsiniz.

    *Ekmeği fazla tüketiyorsanız onu hayatınızdan çıkarmak için sigara gibi zararlı olduğunu düşünerek harekete geçebilirsiniz.

    *Ekmek yerine öğünlerinizde börülce, barbunya ya da kuru fasulye gibi karbonhidrat oranı yüksek tüketimler gerçekleştirebilirsiniz. Bu yiyeceklerle hem çabuk doyar hem de yağ yakımınıza katkı sağlayabilirsiniz.

    *Bir dilim ekmek yersiniz. Karnınız doymaz, kalori alırsınız, bir süre sonra tekrar acıkırsınız... Bu gerçekleri düşününce neden ekmek yiyeyim ki diye düşünürsünüz. Haksız mıyım?
    ekmekbugday.JPG
    *Günde 2 litre su tüketmeye özen gösterin ki ekmekten uzaklaşmak için midenizi dolduracak sağlıklı bir tüketimde bulunmuş olun.

    *Suyu çok tüketin ki sıkı bir rejim yapmanıza gerek kalmadan zayıflamaya başlayın.

    *Su içerek vücudunuzun kafein, alkol ya da asitli içecek gibi zararlı içeceklere olan ihtiyacını azaltmış olacaksınız.

    *Su aynı zamanda kalp ve beyin damarlarındaki pıhtılaşmayı önler.

    *Suyun stres, gerginlik ve depresyona girmeyi engelleyici etkisini de unutmamalısınız.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Yemeyin ekmek adımı şişirir yedikçe yanında başka şeyler yedirir.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş