Anne sütünün kalitesini artıran besinler

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında denizkızı tarafından paylaşıldı.

  1. denizkızı

    denizkızı Yeni Üye

    Anne sütü bebekler için oldukça faydalı bir besindir. Çocuğunuzu emziriyorsanız sütünüzün kaliteli olmasını eminim siz de istersiniz. Bugünkü yazımda sizlerle anne sütünün kalitesini arttıran yiyecekleri paylaşmak istiyorum. Böylece sütünüzün daha kaliteli olması için neler yapmalısınız bu konuda söz sahibi olabileceksiniz.

    İşte anne sütü kalitesini arttıran yiyecekler:

    *Yumurta: A, C ve E vitamini ; fosfor, çinko ve iyot mineralleri bakımından zengindir. Haftada en az 2- 3 kere haşlanmış olarak tüketmeniz sütün protein değerini arttırır.
    dsc_0270.jpg
    *Kalsiyum ve fosfor bakımından zengin yoğurt tüketimini de düzenli olarak gerçekleştirmelisiniz. Bebeğinizin kemik ve diş sağlığı için günde 2- 3 bardak yoğurt tüketimini ihmal etmemelisiniz.

    *Bebeğinizin ileriki dönemlerde anemi riski taşımaması açısından ıspanak, semizotu, maydanoz, roka, tere, dereotu, nane, lahana, brokoli gibi yeşilliklerin tüketerek folik asitçe zengin besin tüketimlerinde bulunmalısınız.

    *Zengin yağ asidi, vitamin ve mineral bileşimi ile vazgeçilmezim diyebileceğiniz badem, fındık ya da ceviz gibi yağlı tohum gibi kuruyemiş tüketimlerinde bulunabilirsiniz.

    *Bebeğinizin dengeli bir yağ asidi alımı i.in zeytin ve sızma zeytinyağı tüketiminizi de dengeli bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Böylece gaz, şişkinlik ve kabız problemlerinizinde önüne geçmiş olursunuz.

    *Bebeğinizin beyin ve görme yetisinde gelişme sağlamak adına balık ürünleri tüketiminde bulunmalısınız. Haftada 2 ya da 3 kere mevsimine uygun fırında ya da ızgara balık tüketiminde bulunabilirsiniz.
    gaz_yapan_yiyecekler.jpg
    *Bebeğinizin sağlıklı büyümesi için kırmızı et tüketimi gerçekleştirmesine destek olabilirsiniz. Demir bakımından zengin kırmızı et enfeksiyonlara yakalanma riskini düşürür; bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.

    *Nohut, mercimek, kuru fasulye gibi bitkisel kaynaklı protein tüketiminde de bulunabilirsiniz. Emziren anneler haftada 2- 3 kere kurubaklagil tüketiminde bulunmalıdırlar.

    *Pilav tüketim tercihinizde pirinç yerine bulgur tercihinde bulunmaya gayret etmelisiniz.

    *Lif, vitamin ve mineral bakımından zengin kuru meyve tüketimi ile antioksidan ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Ama kuru meyvelerin şeker oranı yüksek olduğu için tüketimine dikkat etmeniz gerekmektedir.

    *Bebeğinizin görme duyusunun gelişimi için sarı, yeşil ve kırmızı biber tüketiminizi arttırmaya özen göstermelisiniz.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Doğru beslenen Anneler bebeklerine gereken önemi verecek kadar besin alırlar. Bu nedenle sorun yaşayacaklarını sanmıyorum. Gebelik döneminde lütfen sigara dan uzak durunuz.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş