Anasınıfı Hafıza Oyunları Örnekleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Gün Işığı tarafından paylaşıldı.

  1. Gün Işığı

    Gün Işığı Moderatör

    Anasınıfı hafıza oyunu örneklerini uygulamaya bir an önce başlamak istiyorsanız oyun etkinlik saatlerinizi en başarılı şekilde tamamlamak için aşağıya eklediğim örneklere göz atarak işe koyulabilirsiniz.

    Bom Oyunu:

    “Bom Oyunu"nda, gene 8-10 ya da daha çok sayıda kişi oturarak bir halka oluşturur. Oyunculardan biri "Bir"den itibaren sırayla saymaya başlar. Sayarken oyuncunun, beş, on, on beş gibi beşin katlarının yerine "Bom" demesi gerekir. "Bom" demeyi unutarak sayı söyleyen oyuncu oyundan çıkar. Hiç yanlış yapmayarak sona kalan kişi oyunu kazanır. Oyunu biraz zorlaştırmak için üçün ya da yedinin katları da “Bom” olabilir.


    Çağrışım Oyunu:

    Oyununda oyunculardan biri aklına ilk gelen sözcüğü (örneğin, deniz) söyler. Sonraki oyuncu bu sözcüğün çağrıştırdığı bir başka sözcüğü söyler (örneğin, balık). Oyun bu şekilde birbirini çağrıştıran sözcüklerle sürer ve böylece bir sözcükler zinciri oluşur. İlgisiz sözcük söyleyen kişi oyun dışı kalır. Her oyuncu üçer sözcük söyledikten sonra oyun durur ve zincirin hiçbir halkasını atlamadan geriye doğru, yeniden "deniz" sözcüğüne ulaşmaya çalışılır.

    Renkleri Eşleştirme Oyunu:

    Hedef : Renk-nesne eşleştirmesi yapabilme

    UYGULAMA: Etkinlik öncesi çocuklarla renklerle ilgili çalışmalar yapılır. Çocuklar masalara otururlar. Masanın orta kısmına renk kartları dizilir. Daha sonra kartların renkleri ile aynı renkte boncuklar bulunan kutular çocuklara dağıtılır. Çocuklardan, masanın üzerindeki kartlar ile aynı renkteki boncuğu kutuda aramalarını ve boncuğu aynı renkteki kartın üzerine koyarak eşleştirmelerini isteyin. Boncuk yerine boya kalemi ya da düğme gibi materyallerden de yararlanılabilir.

    Gölgeleri Bul Oyunu:

    Hedef : Bir şeklin ait olduğu görüntüde değişiklikler olsa da onun aynı nesne olduğunu anlama

    UYGULAMA: Çocuklara önceden hazırlanmış çalışma sayfaları dağıtılır. Çalışma sayfasında nesneler ve o nesnelere ait gölgeler bulunmaktadır. Çocuklardan çalışma sayfasında gördükleri nesneleri tanımlamaları ve o nesnenin ait olduğu gölgeyi bulup eşleştirmesi istenir.

    Farklı Olanı Bul Oyunu:

    Hedef: Görüntüler arasındaki farkları ayırt edebilme

    UYGULAMA:
    Öğretmen daha önceden hazırladığı çalışma sayfalarını çocuklara dağıtır. Çocuklardan resimlere dikkatlice bakmalarını ve gördüklerini anlatmalarını ister. Bu iki resim arasında fark görüp görmedikleri sorulur.
    Daha sonra çocuklardan iki resim arasındaki farkları bulup işaretlemelerini ister.

    Eksikleri Bulalım Oyunu:

    Hedef: Bir bütünün içerisindeki eksik parçaları fark edip, tamamlayabilme.

    UYGULAMA: Öğretmen daha önceden büyük boy fon kartonuna değişik şekillerden oluşan bir kompozisyon çizer.
    Planın konusu dahilinde hayvanlar, mevsimler ya da sağlıkla ilgili bir resim olabilir.
    Öğretmen bu resimdeki elemanlardan her birinin bir parçasını eksik çizer. Yapılan bu çalışma sınıfın duvarına çocukların üzerinde rahatça çalışma yapabileceği bir şekilde asılır.
    Her çocukta resimdeki eksik olan bir parçayı bulup tamamlaması istenir.
    resim tamamlandıktan sonra tüm çocuklar resmi proje çalışması olarak boyarlar ve resim sınıfa asılır.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş