Anasınıfı Gelişim Raporu Örnekleri

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Gün Işığı tarafından paylaşıldı.

  1. Gün Işığı

    Gün Işığı Moderatör

    Anasınıfı gelişim raporları her sene hem birinci dönem hem de ikinci dönem farklı gelişim özelliklerinin gelişim düzeylerine göre farklılık göstermektedir. Motor, bilişsel, dil, sosyal, özbakım becerilerinin yanı sıra öneri bölümleri içinde farklı farklı ibarelerle sizler için örnek teşkil edecek birçok gelişim raporu örneğini sizlerle paylaşmak istiyorum.


    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

    1 Psikomotor Gelişimi

    Ayşe sözel yönergelere uygun olarak yürür,koşar,belirli bir mesafeyi sürünerek gidebilir değişik yönlere yuvarlanabilmekte ve uzanabilmektedir.Belirli bir yüksekliğe çıkar,tırmanır,pedal çevirme hareketlerini yapabilir.Ayşe küçük nesneleri toplar nesneleri üst üste dizer, takar ,çıkarır nesneleri ipe dizer ve el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.Nesneleri koparır, yırtar,sıkar malzemeleri araç kullanarak şekil verir.

    2 Sosyal Duygusal Gelişimi

    Ayşe belli başlı duygusal özelliklerini söyler, duygularını nedenlerini ve sonuçlarını söyler; kendiliğinden bir işe başlama ve başladığı işi bitirme çabası gösterir canlıların bakımını üstlenir duygularını müzik dans drama vb yollarla ifade eder yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli olarak kullanır ,günlük yaşamdaki kurallara uyar,çevresindeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar ancak kendisini başkalarının yerine koyar kazanımı desteklenmeli

    3 Dil Gelişimi

    Ayşe üstlendiği role uygun konuşur ,sesin kaynağını geldiği yönü ve özelliğini söyleyebilir dinlerken ve konuşurken göz teması kurar dinlediklerini başkalarına anlatır, görsel metaryalleri inceler ve özenle kullanır yeni sözcüklerin anlamını sorar, sohbete katılır, belli bir konuda konuşmayı başlatır sürdürür. Ayşe konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır ancak zıt anlamlı sözcüklere örnekler verir ve kafiyeli sözcükler söyler kazanımı kitap okuma çalışmalarıyla desteklenmeli.

    4 Bilişsel Gelişimi

    Ayşe olay yada varlıkları söyler kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar,olay yada varlıkların özelliklerini söyler;varlıkların rengini, şeklini ,yerini ,sayısını söyler;yönergeye uygun olarak mekanda konum alır bir olayın olası neden ve sonuçlarını söyler yarım bırakılan olayı durumu şiiri, öyküyü ,şarkıyı vb.özgün bir şekilde tamamlar geometrik şekilleri tanıyabilirbir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilir ancak probleme çözüm yolları içinden en uygun olanı seçer kazanımı desteklenmeli

    5 Öz Bakım Becerileri

    Ayşe ev ve okuldaki eşyalarını düzenli kullanır ,beslenme için gerekli araç gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanır;tehlikeli olan durumları söylerve herhangi bir tehlike anında bir yetişkinden yardım ister ,tehlikeli olan durumlardan uzak durur. Dinlenme yada uyku için gerekli hazırlığı yapar sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri yemekten ve içmekten kaçınır, öğün zamanında ve sürelerinde yemeye özen gösterir ancak Ayşe yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan yemeye özendirilmeli.

    6 İlgi Alanları

    Resimli yayınlardan daha çok hoşlanır.Elinde bulunan materyallere bir şeyler çizer.


    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

    1 Psikomotor Gelişimi

    İrem sözel yönergelere uygun olarak yürür,koşar,belirli bir mesfeyi sürünerek gidebilir değişik yönlere yuvarlanabilmekte ve uzanabilmektedir.Belirli bir yüksekliğe çıkar,tırmanır,pedal çevirme hareketlerini yapabilir.Ayşe küçük nesneleri toplar nesneleri üst üste dizer, takar ,çıkarır nesneleri ipe dizer ve el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.Nesneleri koparır, yırtar,sıkar malzemeleri araç kullanarak şekil verir.

    2 Sosyal Duygusal Gelişimi

    İrem kendini ifade etmede zorluk çekiyor. Kendiliğinden işe başlayabiliyor ve sonuçlandırabiliyor. Grup etkinliklerine istekle katılıyor. Günlük yaşamdaki kurallara uyum sağlayabiliyor. Estetik hareketlerle dans edebiliyor. Sorumluluk alıp ve yerine getirir. Çevresinde gördüğü rahatsız edici durumları söyler. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır ancak duygularını nedenlerini ve sonuçlarını söyler kazanımı desteklenmeli bu konuda teşfik edilmeli ve özendirilmeli.

    3 Dil Gelişimi

    İrem sesin kaynağını geldiği yönü ve özelliğini söyleyebilir dinlerken ve konuşurken göz teması kurar görsel materyalleri inceler ve özenle kullanır söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır verilen seslere benzer sesler çıkarır,sesin geldiği yönü söyler nefesini doğru kullanır kelimeleri doğu telaffuz eder; ancak dinlediklerini başkalarına anlatır kazanımı desteklenmeli düşüncelerini söylemesi için teşvik edilmeli.

    4 Bilişsel Gelişimi

    İrem kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar,varlıkların rengini şeklini sayısını söyler;,olay yada varlıkların özelliklerini söyler. Varlıkların rengini şeklini yerini sayısını söyler.yönergeye uygun olarak mekanda konum alır bir olayın olası neden ve sonuçlarını söyler dikkat edilecek durumu olayı fark eder; ancak telefon numarası ve adresini söyler kazanımı desteklenmeli tekrarlar ve dikkat çalışmaları bu kazanımları destekleyecektir.

    5 Öz Bakım Becerileri

    İrem temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. El, yüz ve vücudunun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. Tuvalet gereksinimini yardımsız yapar. Yiyecek ve içecekleri yemede ayrım yapmaz ve yeteri kadar yer, içer. Beslenme araç ve gereçlerini temizlik kurallarına uygun kullanır. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Giysilerini yardımsız giyinir ve yardımsız çıkartır. Duruma ve hava koşullarına uygun olan giyeceği seçer. Tehlikeli olan durumları söyler ve uzak durur.

    6 İlgi Alanları

    Sözcükleri anlamlarına uygun bir biçimde kullanır.Yaşına göre iyi bir kelime haznesine sahiptir.Elinde bulunan materyallere bir şeyler çizer.


    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

    1 Psikomotor Gelişimi

    Hasan Yasin araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapabilmekte değişik yönlere yuvarlanabilmekte ve uzanabilmektedir.Hasan Yasin sözel yönergelere uygun olarak yürüyebilmekte,koşabilmekte belirli bir mesafeyi sürünerek gidebilmektedir.Belirli bir yüksekliğe çıkar,tırmanır,pedal çevirme hareketlerini yapabilir.Küçük nesneleri toplar nesneleri üst üste dizer, takar, çıkarır, nesneleri ipe dizer el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.

    2 Sosyal Duygusal Gelişimi

    Hasan Yasin belli başlı duygusal özelliklerini söyler, duygularını nedenlerini ve sonuçlarını söyler. Kendiliğinden bir işe başlama ve başladığı işi bitirme çabası gösterir kazanım özendirilerek desteklenmeli canlıların bakımını üstlenir duygularını müzik dans, drama vb yollarla ifade eder yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli olarak kullanır ,günlük yaşamdaki kurallara uyar,çevresindeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar

    3 Dil Gelişimi

    Hasan Yasin konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır,dinlerken ve konuşurken göz teması kurar,sohbete katılır ve belli bir konuda konuşmayı başlatır söz almak için sırasını bekler,sesin özelliğini ve geldiği yönü söyler görsel materyalleri inceler görsel materyalleri açıklar bunların yanında Hasan'ın sözcüklerin başlangıç seslerini söyleme ,aynı sesle başlayan sözcükler söyleme ve zıt anlamlı sözcüklere örnekler verme çalışmaları ile bu kazanımları desteklenmeli.

    4 Bilişsel Gelişimi

    Hasan Yasin kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar,varlıkların rengini şeklini sayısını söyler;varlıkları büyüklüklerine, şekillerine, miktarlarına ve dokunsal özelliklerine göre guruplar, eşleştirir nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır ancak adresini ve telefon numarasını söyler ve dikkat edilecek durumu olayı fark eder, söyler kazanımı desteklenmeli telefon numarası ve adresini söyler tekrarı ve dikkat çalışmaları bu kazanımları destekleyecektir.

    5 Öz Bakım Becerileri

    Hasan Yasin temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır tuvalet gereksinimlerine yönelik işleri yardımsız yapabilir. Giysilerini yardımsız giyer çıkarır, yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan ve yeterli miktarda yer içer.Beslenme için gerekli araç gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanabilir, öğün zamanında ve süresinde yemeye özen gösterir ancak Hasan Yaşının dinlenme yada uyku için belirlenen saatte yatağına gider kazanımı özendirilerek desteklenmeli.

    6 İlgi Alanları

    Yaşına göre iyi bir kelime haznesine sahiptir.sözcükleri anlamlarına uygun bir biçimde kullanır.Başkalarıyla yüksek düzeyde sözel iletişime girer.Elinde bulunan materyallere bir şeyler çizer.



    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

    1 Psikomotor Gelişimi

    Polatcan araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapabilmekte değişik yönlere yuvarlanabilmekte ve uzanabilmektedir,belirli bir yüksekliğe çıkar,tırmanır,pedal çevirme hareketlerini yapabilir. Polatcan küçük nesneleri toplar nesneleri üst üste dizer, takar ,çıkarır nesneleri ipe dizer ,el becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.Büyük kaslarını kullanarak farklı ağırlıktaki nesneleri iter,çeker,kaldırır,döndürür.

    2 Sosyal Duygusal Gelişimi

    Polatcan belli başlı duygusal özelliklerini söyler, duygularını nedenlerini ve sonuçlarını söyler. Kendiliğinden bir işe başlama ve başladığı işi bitirme çabası gösterir.Polatcan kendiğinden iletişimi başlatırve grupta sorumluluk almaya istekli olur.Polatcan yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar canlıların bakımını üstlenir ve korur ancak kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar kazanımı desteklenmelidir.

    3 Dil Gelişimi

    Polatcan sesin kaynağını geldiği yönü ve özelliğini söyleyebilmekte ancak sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar kazanımında zorlanmaktadır. Polatcan dinlerken ve konuşurken göz teması kurar dinlediklerini başkalarına anlatır görsel materyalleri inceler yeni sözcüklerin anlamını sorar, sohbete katılır belli bir konuda konuşmayı başlatır ancak söz almak için sırasını bekler kazanımı desteklenmelidir.

    4 Bilişsel Gelişimi

    Polatcan kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar,olay yada varlıkların özelliklerini söylervarlıkların rengini şeklini yerini sayısını söyler.yönergeye uygun olarak mekanda konum alır bir olayın olası neden ve sonuçlarını söyler yarım bırakılan olayı durumu şiiri öyküyü şarkıyı vb.özgün bir şekilde tamamlar ancak problemi söyler çözüm yolları içinden en uygun olanı seçer seçilen çözüm yollarını dener kazanımı desteklenmeli

    5 Öz Bakım Becerileri

    Polatcan temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır tuvalet gereksinimlerine yönelik işleri yardımsız yapar giysilerini yardımsız giyer çıkarır yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan ve yeterli miktarda yer içer. Polatcan beslenme için gerekli araç gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanır, öğün zamanında ve süresinde yemeye özen gösterir bunun yanında Polatcan'ın yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır ve tehlikeli durumlarda uzak durur kazanımı desteklenmelidir.

    6 İlgi Alanları

    Duygularını belirgin olarak vücut diliyle ifade eder.Bir yerde uzun süre kaldığında hareket etmeye, kımıldamaya ihtiyaç duyar.


    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

    1 Psikomotor Gelişimi

    Zeynep Naz sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapabilmekte , değişik yönlere yuvarlanabilmekte ve uzanabilmektedir.Zeynep sözel yönergelere uygun olarak yürür,koşar belirli bir mesafeyi sürünerek gidebilir,belirli bir yüksekliğe çıkar,tırmanır,pedal çevirme hareketlerini yapabilir,küçük nesneleri toplar ,nesneleri üst üste dizer ,takar, çıkarır, nesneleri ipe dizer.Malzemeleri istenilen nitelikte keser, yapıştırır.verilen yönergeye uygun çizgiler çizebilir.

    2 Sosyal Duygusal Gelişimi

    Zeynep Naz kendini ve duygularını tanıyabilmektedir,başkalarıyla ilişkilerini yönetebilmekte ancak bazı durumlarda hoşgörü gösterebilme kazanımı göstermekte zorlanmaktadır bu kazanım özendirici davranışlarla desteklenebilir.yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilmekte toplumsal yaşamın nasıl sürdürüldüğünü farkedebilmektedir. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilmekte Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilmektedir

    3 Dil Gelişimi

    Zeynep Naz kendini sözel olarak ifade edebilmektedir;konuşmalarında söz dizimi kurallarına uymakta Türkçeyi doğru kullanabilmektedir,sözcük dağarcığı gelişmişti,r dinledikleri çeşitli yollarla ifade edebilir.Zeynep konuşurken sesini doğru kullanabilir ancak kelimeleri doğru telaffuz eder kazanımı desteklenmeli evde yapılacak bol bol kitap okuma alıştırmaları zeynebin dil gelişimine olumlu katkı sağlayacaktı.

    4 Bilişsel Gelişimi

    Zeynep Naz varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilir ve gruplayabilir,gösterilen belli bir sayıdaki nesneyi doğru olarak sayabilir, geometrik şekilleri tanıyabilir; belli bir durum ve olayla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilir, parça bütün ilişkisin kavrayabilir mekandaki konumunu söyleyebilir ve mekanda konum alabilir,modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturabilir ancak problem çözme kazanımı bol bol problem çözme çalışmaları ile desteklenmeli.

    5 Öz Bakım Becerileri

    Zeynep duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer giysilerini doğru şekilde giyer,katlar asar

    yorulduğu zamanlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır,tehlikeli durumları söyler ve tehlikelerden uzak durur. Zeynep ev ve okul eşyalarını düzenli kullanır kazanımında oldukça başarılıdır.Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri yemekten ve içmekten kaçınır, öğün zamanında ve sürelerinde yemeye özen gösterir.Doğru beslenmenin önemini farkedebilmiştir.

    6 İlgi Alanları

    Arkadaşlarıyla ya da akranlarıyla sosyalleşmeyi çok sever.Başkalarına selam verir,Bir şeyi başkalarıyla işbirliği yaparak öğrenmeyi sever.
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş