“Ağzımın İstekleri” adlı parmak oyunu ; “Ahmet Amcanın Bahçesi” adlı drama

Konu, 'Eğitim Öğretim' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman:


    Masalara değişik yiyecekler ve nesneler konulur. Öğrencilerle masadaki varlıkların hangisinin yeneceği hangisinin yenemeyeceği üzerine konuşulur. Öğretmen bir varlık adı söyler. Çocuklar da “Yenilir” ya da “Yenilemez” der. (Mesela, simit “Yenilir”, televizyon “Yenilmez” vb)Çocukların köşelerde serbest olarak oynamaları desteklenir.


    “Ağzımın İstekleri” adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte oynanır.


    Ağzımın İstekleri

    Ağzım da dilim, dişlerim, dudağım ve de damağım var (Her biri parmakla gösterilir.).

    Bazen ağzımı açarım (Ağız açılır.).

    Bazen de sıkı sıkı kaparım (Kapanır.).

    Bazen de hem açar, hem kaparım. Açarım kaparım (İki hareket gerçekleştirilir.).

    Yemek yerken, konuşurken açarım.

    Dersimi dinlerken, karşımdaki konuşurken kaparım.

    “Şşşşşşşşt!” der, hemşire teyze, / “Sessiz olun lütfen, / Hastalarımız rahatsız olmasın,

    Başları ağrımasın.” / Tıp! Bakalım ne kadar konuşmadan duracaksın! (N.Şirin)

    Sessiz durma yarışması yapılarak, en uzun süre konuşmadan kalanlar tebrik edilir.


    Türkçe- Drama:


    Sonra öğretmen “Çocuklar, Atatürk yıllar önce 10 Kasım’da öldü. Her yıl 10 Kasım’da Atatürk’ü anma töreni düzenlenir. Bu törenlerde onu anlatan şiirler, yazılar okunur, yaptığı işler anlatılır. Öğretmen öğrencileri sandalyelere oturtarak, okulda daha önce gerçekleştirilen Atatürk’ü anma programları izlettirilir. Soru cevap şekli ile törenle ilgili değerlendirme yapılır.

    Ardından öğretmen, “Şimdi hep birlikte küçük bir Atatürk’ü anma programı dramatize edebiliriz,” diyerek etkinliği başlatır.

    Öncelikle öğretmen marş kasetinden İstiklâl Marşını birkaç kez dinlettirir. Ardından sınıfta Atatürk Köşesi önünde sıraya geçilir. Bir öğrencinin eline bayrak verilir. Bir dakikalık saygı duruşundan sonra marş kaseti eşliğinde İstiklal Marşı söylenir.

    Hafta içerisinde öğrenilen Atatürk’le ilgili şiirler, şarkılar, parmak oyunu ve tekerlemeler tekrar edilir. Tören boyunca görev alan öğrencileri izleyenlerin sessiz olmalarına dikkat edilir.

    Sınıfa döndükten sonra tören ile ilgili düşünceleri hakkında öğrencilerle konuşulur ve onlardan resim yapmaları istenir. Daha sonra sınıfta asker yürüyüşü yapılarak dolaşılır.


    “Ahmet Amcanın Bahçesi” adlı drama gerçekleştirilir.

    Ahmet amcanın bahçesine girmek için izin aldık. Bahçeyi geziyoruz. Dikenlerin üzerinden hopluyoruz. Elma ağacındaki elmaları kokluyoruz ve yiyoruz. Mmmmm! Çok nefismiş elmalar. Papatyalar her yeri kaplamış. Ne de güzel görünüyorlar. Aman dikkat üzerine basmıyoruz. Çiçekler var bir sürü onları kokluyoruz. Çimenlerin üzerine uzandık. Toprağın kokusunu hissediyoruz. Doğa ne güzelmiş diyoruz. Üzerimize “Tıp tıp!” diye yağmur yağıyor, bizi ıslatıyor. Aman ıslanmayalım. Hemen evimize kaçalım (kaçılır.). (N.Şirin)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş