4 Ekim Hayvanlar Gününde Neler Yapabiliriz?

Konu, 'Eğitim ve Kadın' kısmında Hayal Gemisi tarafından paylaşıldı.

  1. Hayal Gemisi

    Hayal Gemisi Yeni Üye

    Serbest Zaman:


    Öğretmen sınıfın çeşitli köşelerine belirlediği bir hayvan yapbozunun parçalarını saklar ve sınıfın tam ortasına yapbozun tahtasını yerleştirir. Öğretmen “Hayvanları Koruma Günü”ne yönelik etkinlikler hazırlar.Çocuklar sınıfa geldiklerinde onlara bir sürpriz oyunu olduğunu söyler. Oyunun adı “Bul Bakalım”dır. Oyunu anlatır ve çocukların sınıfa dağılmalarını sağlar.Her bulunan parça ortada birleştirir.


    Öğretmen çocuklara çıkan resmin ne olduğunu sorar. “Diyelim ki bu bir tavşan olsun.” der.

    Her çoçuğun bir tavşan olmasıyla ne yer, nasıl yaşar, nasıl hareket eder sorunlarının cevapları konuşulur, öykünmeleri yapılır.


    Sanat- Müzik:


    Öğretmen çocuklar için önceden hazırladığı yavru kedi resmini çocuklara göstererek “Çocuklar kedi resmini pastel boya ile renklendirerek onu mutlu etmek ister misiniz?” diye sorar ve faaliyet sırasında “Minik Kedi” adlı şarkıyı mırıldanır.


    Minik Kedi

    Dün minik bir kedi yanıma geldi. / Ne acı ne acı miyavlıyordu. / Gittim evden süt getirdim. / Sütünü içti kaçtı gitti.

    Minik kedi yine yine gel gel minik kedi yine gel.

    Şarkı çocuklarla da tekrar edilir.


    Türkçe:


    Öğretmen sınıfın kapısından çocukları yönlendirir. Bir misafirlerinin olduğunu ve onu sessizce minderlerde beklemelerini söyler. Öğretmen yanında kedi kostümü giymiş bir arkadaşıyla içeriye girer. Onu çocuklarla tanıştırır. Adını Mırnav Kedicik olduğunu söyler.


    Mırnav Kedicik onlara bir tekerleme söyler.

    Ben minik bir kediyim. / Çocukları çok severim. / Severlerse onlarda beni / Korkmam hiç, durmam geri. (N. Kanal)


    Her çocuğun kalkıp kediyi sevmesine izin verilir. Kedi mırnav çocuklarla vedalaşıp sınıftan ayrılır.


    Öğretmen “Ömer’in Verdiği Ders” adlı hikâyeyi anlatır.


    “Ömer çok akıllı bir çocukmuş. Günlerden bir gün evinin önündeki parkta oynamak için annesinden izin almış. Parkta en sevdiği arkadaşları çok heyecanlı bir oyun oynuyorlarmış. Merakla yanlarına koşmuş. “Arkadaşlar bu kadar heyecanla ne oynuyorsunuz?” diye sormuş. Arkadaşları “Gel bak, sen de çok eğleneceksin.” demişler. Fakat Ömer gördüklerinden hiç hoşlanmamış. Arkadaşları, küçücük bir kedi yavrusunu ortalarına almışlar ellerindeki çubuklarla bir o yana bir bu yana koşturuyorlarmış. Ömer donup kalmış. Arkadaşları ona hayretle bakmışlar. “Bu çok zevkli sen de katılsana.” demişler. Ömer onlara “Arkadaşlar biz de küçük birer çocuğuz. Eğer bizden büyük olanlar bizi bir kapana sıkıştırıp ellerindeki sopalarla oyun oynadıklarını zannederek bize zarar verselerdi ne hissederdiniz? İşte bu kedicik de onları hissediyor. Ve kim bilir ne kadar çok anne ve babasını özlüyordur.” demiş. Çocuklardan biri Ömer’e hak vermiş. İkisi beraber yavru kediyi alıp annesinin yanına götürmüş. Önce onların bu davranışlarına kızan diğerleri biraz düşündükten sonra arkadaşlarına hak vermişler. Bir daha asla sadece sevilmeyi hak eden hayvan arkadaşlarına zarar vermemeye söz vermişler. İşte o günden sonra hayvanlar Ömer ve arkadaşlarının en iyi dostları olmuşlar. (N.Kanal)

    Hikâye dramatize edilir.


    Oyun- Hareket:


    Bütün çocuklar bir daire şeklinde el ele tutuşurlar. Öğretmen çocuklara önceden taklit edecekleri hayvanların isimlerini her çocuğa ayrı ayrı söyler.


    “Ben bir sevgi çemberiyim. İçimde gezinen kedileri çok severim.” denince adı kedi konmuş çocuk halkanın içine girer.


    Kedi taklidi yaparak bir sonraki hayvan ismi söylenene kadar halka içinde gezinir. Oyun bu şekilde devam eder.
     
  2. Murat

    Murat Yönetici

    Bir daha ki yıl bu etkinliklere katılabilirim.
     
  3. Orko

    Orko Bilgi Sihirbazı.

    Bu yıl zaten çok trajikomik bir zamana denk geldi kutlamalar gölgede kaldı :)
     
Kutucuğu Tıklayın:
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş